نشست «کمیته قرآنی ستاد دهه فجر» در گلستان برگزار شد
کد خبر: 4115705
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳

نشست «کمیته قرآنی ستاد دهه فجر» در گلستان برگزار شد

نشست «کمیته قرآنی ستاد دهه فجر» با حضور مدیر کل و معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان و مدیران فرهنگی دستگاه‌های اجرایی امروز، ۲۸ دی‌ماه در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد.

حجت الاسلام گرزین مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در نشست کمیته قرآنی ستاد دهه فجر

به گزارش ایکنا از گلستان، نشست «کمیته قرآنی ستاد دهه فجر» با حضور مدیر کل و معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان و مدیران فرهنگی دستگاه‌های اجرایی امروز، ۲۸ دی‌ماه در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان در این نشست با بیان اینکه نگاه ما این است که باید یک خروجی تمدنی از قرآن داشته باشیم، گفت: شخصیت‌هایی مانند حضرت امام و مقام معظم رهبری تمام قدرتشان، مدیریت شان، ابتکارشان، خلاقیت و بصیرت شان را از قرآن گرفتند.

حجت‌الاسلام گرزین با اشاره به اینکه چرا و چه اتفاقی در درون جمهوری اسلامی ایران افتاده که فرزندان ما بعد از 12 سال درس خواندن در آموزش و پرورش نمی‌توانند قرآن را درست بخوانند حالا فهم قرآنی جای خود دارد، افزود: این دردها مدام باید مطرح شود و زنده بماند و یک همتی مضاعف برای آن رفع آن شکل بگیرد و یک تغییر رویکرد برای آن لازم است و ما می‌توانیم این تغییر را به اندازه توان خود ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: تمام سرمایه گذاری‌های بیشتر روی تخصص‌های قرآنی، علوم قرآنی، حفظ قرآن، تجوید و مربی گری قرآن بوده است ولی در زمینه معارف قرآن، تفسیر قرآن و بحث نگاه تمدنی قرآن کوتاهی بسیاری صورت گرفته است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: برای جبران این عقب افتادگی که در عرصه گسترش‌ معارف قرآن به وجود آمده می‌توان با نگاه تمدنی که قرآن سراسر تمدن ساز است چه در عرصه خودسازی و چه در عرصه جامعه پردازی و همچنین در عرصه تمدن سازی ای که حضرت آقا در گام دوم انقلاب فرمودند و محوریت آن با قرآن است لازم است که برای آن برنامه‌ داشته باشیم.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه اگر بخواهیم گام دوم محقق شود اساس و محور آن قرآن است، گفت: در گام دوم مقام معظم رهبری فرموده بودند که پایه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی را باهم رقم بزنیم و ما در دهه فجر سعی می‌کنیم در ابتدا رویکرد خود سازی را پیاده کنیم چرا که به تقویت بنیه اعتقادی نوجوانان و جوانان ما کمک خواهد کرد و به کاهش آسیب‌های که در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی این نگاه تمدنی اثر گذار خواهد بود.

حجت‌الاسلام گرزین با تاکید براینکه یکی از غفلت‌های که در فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته غفلت از اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری است، افزود: تا کنون پویش مسابقه اندیشه‌های مقام معظم رهبری یا مسابقه مقاله‌نویسی در باب اندیشه‌های قرآنی رهبر انقلاب صورت نگرفته و همچنین حلقه‌های اندیشه ورزی راجع به اندیشه‌های قرآنی و کتاب خوانی کتاب مقام معظم رهبری ایجاد و راه اندازی نشده است.

انتهای پیام
captcha