برگزاری مراسم شهدای کربلای ۵ در ارومیه
کد خبر: 4115672
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰

برگزاری مراسم شهدای کربلای ۵ در ارومیه

مراسم شهدای کربلای ۵ با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.

منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، ۲۸ دی در جمع یادگاران دفاع مقدس که به مناسبت گرامیداشت شهدای کربلای ۵ برگزار شد، اظهار کرد: از جمله چیزهایی که اهل بیت علیهم‌السلام روی آن نیز صحّه گذاشته‌اند، مسئله بلا و ابتلا در این عالم است که همه اولیای الهی هم بدان مبتلا بودند و این نوع بلایا چهار قسم است.

وی افزود: بخشی از این بلایا مسئله طبیعی است و مومن و کافر هم ندارد و همه بدان مبتلا می‌شوند و بخشی هم به دست خود انسان است و خود شخص عامل آن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: برخی از این بلایا که عوامل آن انسان است مسائل غیرمادی بوده و مربوط به رفتارهای انسانی است و در روایات هم به این مسئله مکرر تاکید شده و برخی از این بلایا برای انسان قابل فهم نیست و برخی نیز قابل درک نیست.

وی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که رفتارهای شایسته دارای اثرات مثبت است، بدی ها و گناهان نیز این‌گونه است و لکن اثرات برخی از این‌ها برای ما قابل لمس و درک نیست.

حجت‌الاسلام امامی گفت: دنیا آخرت کوچک است و این ظرفیت را دنیا ندارد که انسان مکافات همه اعمال خود را ببیند لکن برخی از نتیجه اعمالش را باید بچشد و در زندگی ما نیز این عمل و عکس‌العمل‌ها وجود دارد.

وی بیان کرد: امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید: اثری که گناه در روح می‌گذارد بالاتر از اثری است که چاقو در گوشت می‌گذارد و انسانی که به سمت گناه برود دیگر در او حال و حوصله عبادت باقی نخواهد ماند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی سومین عامل بلایا در حق انسان را رفتارهای دیگران عنوان کرد و گفت: عده‌ای در جامعه ظلم می‌کنند و این امر در زندگی انسان تاثیر منفی می‌گذارد و عامل بلا است چنان که اگر پدر و مادر انسان نااهل و ظالمی باشند در زندگی فرزندان او تاثیرگذار خواهد بود و در مورد مسئول و ... نیز چنین است.

وی ادامه داد: خداوند همه انسان‌ها را پاک و صحیح خلق می‌کند اما در اثر عدم توجه پدر و مادر، خود انسان و مسئولین جامعه برخی بلایا بر انسان نازل می شود و در زندگی او مشکلاتی پیدا می‌شود و لذا اسلام انسان را هم از ظالم بودن و هم از پذیرش ظلم نهی کرده است.

حجت‌الاسلام امامی خاطرنشان کرد: عده‌ای با تمجید و تعریف در برابر ظالمین آن‌ها را نسبت به استمرار ظلم تشویق می‌کنند و عامل بدبختی انسان‌ها می شوند و در چنین موقعیتی، انسان نسبت به جامعه خود وظیفه دارد و باید امر به معروف و نهی از منکر کند و در اسلام به من چه، به تو چه نداریم.

وی چهارمین عامل بلایا را امتحانات و ابتلائات الهی عنوان کرد و گفت: ایمان انسان هر اندازه بالا برود، همان اندازه هم بلایای او بیشتر می‌شود و این قاعده عالم است که سخت‌ترين مسائل را به شاگرد زرنگ می‌دهند چرا که در او این قابلیت رشد وجود دارد و خداوند نیز چنین می‌کند و یکی از راه‌هایی که انسان می‌تواند بفهمد درجه‌اش چه‌قدر است این است که ببیند چه اندازه مورد ابتلا قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در جامعه برخی بلایا و ابتلائات که روی می‌دهد اگر از بُعد چهارم باشد نشانگر ارتقای آن جامعه است و امام علی عليه السلام در نهج‌البلاغه به این مسئله اشاره دارند.

وی تصریح کرد: اگر بر سر جمهوری اسلامی از سوی دشمنانش فتنه‌هایی رخ می‌دهد، نتیجه تعالی و رشد آن است و این‌که رهبر انقلاب به آینده امیدوار هستند دلیلش این است که معظم له این مسائل را به درستی درک می‌کنند و تعالی انقلاب را می بیند و البته دشمنان هرگز این را درک نمی‌کنند چون در معادلاتشان اثری از خداوند وجود ندارد.

حجت‌الاسلام امامی افزود: تحلیل های امام رضوان‌الله تعالی علیه و رهبر انقلاب براساس آیات قرآن و نهج‌البلاغه است و که در آن‌ها خداوند همه کاره است، برخلاف تحلیل برخی افراد که اثری از خداوند نیست و لذا انسان و جامعه هر اندازه با ابتلائات آزمایش شود، در مسیر رشد قرار می گیرد.

انتهای پیام
captcha