بانوان فعال قرآنی در بندرگز تجلیل شدند
کد خبر: 4114464
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

بانوان فعال قرآنی در بندرگز تجلیل شدند

به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت روز زن در مراسمی با حضور امام جمعه بندرگز از بانوان فعال قرآنی تجلیل شد.

تجلیل از بانوان قرآنی در بندرگز

به گزارش ایکنا از گلستان، به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت روز زن با حضور امام جمعه بندرگز از بانوان فعال قرآنی و نوجوانان کانون فرهنگی ـ هنری «فرزندان نور» روز گذشته، ۲۳ دی‌ماه در مصلی بندرگز تجلیل شد.

حجت‌الاسلام حسینی، امام جمعه بندرگز در این مراسم گفت: همانطور که خداوند در قرآن فرموده است این قرآن هدایت‌گر هر قومی است و برای افرادی که اعمال صالح انجام می‌دهند، پاداش عظیمی در نظر گرفته است پس ما باید به این کتاب و معجزه جاوید بسیار اهمیت دهیم.

امام جمعه بندرگز با اشاره به حضور حداکثری بانوان در فعالیت‌های قرآنی بیان کرد: رسالت اصلی این بانوان که آموختن قرآن به دیگران است، مانده است؛ چنانکه بنابر فرمایش پیامبر اکرم(ص) بهترین امت من آن کسی است که قرآن را یاد بگیرد و به دیگران بیاموزد. بانوان باید مسئولیت آموزش قرآن در سطح جامعه را عملیاتی کنند و این امر نیز با آموزش زیرساختی قرآن کریم و الفبای آن محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اهانتی که توسط نشریه فرانسوی به پیامبر اکرم(ص) شده است، تصریح کرد: در این روزهای خاص ما نیازمند توجه بیشتر به قرآن هستیم تا از این طریق دفع تهاجم فرهنگی کنیم و مسلح شدن تمام افراد جامعه به قرآن لازم است چون تنها در این هنگام است ک هیچ توطئه‌ای علیه جامعه اسلامی و قرآن تحقق پیدا نمی‌کند.

وی با توجه به اینکه فرزندان در دامان بانوان، پرورش پیدا می‌کنند، اضافه کرد: بانوان بهتر از آقایان می‌توانند از این طریق به آموزش صدها نفر بپردازند و با تشکیل جلسات و کلاس‌های قرآن در محلات و شهرستان‌ها باعث پرورش استادان و مفسران قرآنی و دیگر بزرگان شوند.

همچنین در این مراسم از ۳۰ بانوی فعال قرآنی و نوجوانان فعال در کانون فرهنگی هنری فرزندان نور  این شهرستان تجلیل شد.

 

 

انتهای پیام
captcha