ضرورت ثبت خاطرات فداکاری‌های مردم ایلام در دفاع مقدس
کد خبر: 4113710
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸
معاون فرهنگی وزیر ارشاد بیان کرد:

ضرورت ثبت خاطرات فداکاری‌های مردم ایلام در دفاع مقدس

معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت: ثبت خاطرات فداکاری‌های مردم ایلام در طول دوران دفاع مقدس باتوجه به وقایع نابی که در این استان رخ داده، از اهمیت بالایی برخوردار است.

دیدار یاسر احمدوند با نویسنده ایلامی در حوزه دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از ایلام، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز، ۲۰ دی ماه در دیدار با شاهدخت حیدری، نویسنده ایلامی در حوزه دفاع مقدس با بیان اینکه ثبت خاطرات فداکاری‌های مردم ایلام در طول دوران دفاع مقدس باتوجه به وقایع نابی که در این استان رخ داده، از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: استان ایلام دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیار خوبی در حوزه‌های فرهنگی است که باید این افراد مورد حمایت دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: استعداد‌های توانمندی در حوزه داستان‌نویسی و نویسندگی در استان ایلام وجود دارد که باید این استعداد‌ها شناسایی و در قالب انجمن‌های ادبی رشد کنند تا در آینده شاهد رونق هر چه بیشتر ادبیات دفاع مقدس در استان ایلام و سطح کشور باشیم.

وی با بیان اینکه ایلام در زمینه نشر و چاپ ادبیات دفاع مقدس باید پیشرو باشد، افزود: تربیت نویسندگان جوان و خلاق در ثبت و نگارش خاطرات شفاهی و حوادث دوران جنگ تحمیلی می‌تواند اثرگذار باشد و اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان باید بحث آموزش داستان‌نویسی و تولید محتوای مرتبط با دفاع مقدس را در اولویت قرار دهد؛ همچنین تشویق نویسندگان حرفه‌ای به عنوان الگو در برنامه‌های اصلی معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باید در نظر گرفته شود.

احمدوند تأکید کرد: در این سفر، مسائل و مشکلات استان ایلام به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت دولت منعکس و پیگیری خواهد شد.

یادآور می‌شود، رمان اخراجی و کتاب‌های مویه در باغ، کبوتر نجات، نفس‌های یک قهرمان، فانوس‌های معابر و لحظه‌های ناگزیر از جمله آثار منتشر شده توسط شاهدخت حیدری هستند.

انتهای پیام
captcha