شهید ستاری «أُوصِیکُمَا بِتَقْوَى اللَّهِ وَ نَظْمِ أَمْرِکُمْ» را در عمل تفسیر کرد + صوت
کد خبر: 4113558
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
سردار غیاثی‌راد:

شهید ستاری «أُوصِیکُمَا بِتَقْوَى اللَّهِ وَ نَظْمِ أَمْرِکُمْ» را در عمل تفسیر کرد + صوت

یادگار دفاع مقدس بابیان اینکه شهید ستاری مظهر ایمان، وحدت، انضباط نظامی و اجتماعی بود، گفت: وی «أُوصِیکُمَا بِتَقْوَى اللَّهِ وَ نَظْمِ أَمْرِکُمْ» را در عمل تفسیر کرد.

شهید ستاری «أُوصِیکُمَا بِتَقْوَى اللَّهِ وَ نَظْمِ أَمْرِکُمْ» را در عمل تفسیر کرد

سردار داود غیاثی‌راد، معاون فرهنگی رزمندگان غرب و شمال غرب كشور در گفت‌وگو با ایکنا، درباره ویژگی‌های رفتاری و شخصیتی شهید ستاری اظهار کرد: زندگی و دوران کاری شهید ستاری را باید به سه قسمت تقسیم‌بندی کرد؛ یکی دوران کودکی و نوجوانی اوست که به انجام تحصیل گذشت و هم‌زمان هم تحصیل می‌کرد و هم نسبت به مردم مساعدت‌ها و کمک‌هایی را انجام می‌داد و لذا او را باید دانش‌آموز مردمی توصیف کرد که کمک پدر و مادر و دیگران بود. شهید ستاری در دوران دانش‌آموزش از یک روستایی به روستای دیگر می‌رفت تا تحصیل کند. به طور کلی دوران کودکی و دانش‌آموزی شهید ستاری حاصل تربیت خوب پدر و مادرش بود.

وی افزود: در دورانی که شهید ستاری به نیروهای مسلح پیوست با علاقه، دقت و پشت‌کار مباحث درسی را دنبال می‌کرد و جزء شاگردان ممتاز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شد. هنگامی که به فرماندهی نیروی هوایی ارتش پیوست در اثر تجربیات خوب، ایمان و انضباط و در سایه تصمیم‌گیری عالی به مقام فرمانده نیروی هوایی ارتش دست یافت و توانست تحولاتی را در این نیرو ایجاد کند.

شهید ستاری و تقویت روحیه خوداتکایی

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: ازجمله تحولاتی که شهید ستاری در نیروی هوایی ارتش رقم زد مربوط به صنایع بود، به عبارت بهتر او زمینه‌ساز خوداتکایی و خودکفایی در نیروی هوایی محسوب می‌شود. شهید ستاری در دوران فرماندهی خود درصدد مکتبی‌سازی و علمی‌سازی این نیرو برآمد ولی چون در زمان جنگ تحمیلی قرار داشتیم مجبور بود تصمیماتی را علیه صدام و عراق اتخاذ کند، لذا توجه به نیروی هوایی مقتدر و هواپیماهای به‌روزشده و همچنین تولیدات بعضی از صنایع که به دلیل تحریم‌ها به ما نمی‌فروختند، بیشتر در دستورکار شهید ستاری قرار داشت.

غیاثی‌راد با بیان اینکه اقدامات شهید ستاری موجب خوداتکایی و افزایش باوربخشی در میان خلبانان و افسران فنی نیروی هوایی ارتش شد، افزود: شهید ستاری از لحاظ اخلاقی اهل ادب، تواضع و فروتنی بود و در رابطه با نیروهای تحت امر خود رعایت ادب را می‌کرد و شدیداً به دنبال بهره‌وری و کارآمدی بود، یعنی از کم‌کاری یا بیکاری رنج می‌برد و من اسم او را افسر وجدان کاری و انضباط اجتماعی می‌گذارم. واقعاً او مظهر وجدان کاری و مظهر انضباط اجتماعی بود.

وی گفت: شهید ستاری با ستاد فرماندهی کل قوا و نیروهای مسلح هماهنگی‌های بسیار خوبی را انجام داد و در راستای پیشرفت نیروی هوایی ارتش از هیچ اقدام‌ هم‌‎افزا دریغ نمی‌کرد. شهید ستاری را باید یک مدیر بهره‌ور، کارآمد و با وجدان کاری و وحدت‌بخش نیروهای مسلح دانست که اذهان و توجهات را به نیازهای کشور هدایت می‌کرد.

معاون فرهنگی رزمندگان غرب و شمال غرب كشور ادامه داد: شهید ستاری دانشجویانی را تربیت کرده که امروز هریک از آنها در مدیریت و اداره نیروی هوایی ارتش نقش دارند و نتیجه بهره‌وری، ایمان، وحدت و نظم او هستند.

مدیریت شهید ستاری مبتنی بر منطق و علم

غیاثی‌راد با بیان اینکه منش فرماندهی و مدیریت شهید ستاری مبتنی بر منطق و علم بود، عنوان کرد: او فردی قاطع و دقیق بود و هیچ‌گاه دقت را فدای سرعت نمی‌کرد و یا عکس آن. واقعاً فردی صبور بود و تا نهایی شدن عملیات و پروژه‌ای صبر بسیاری داشت ولی در آنجایی هم که نیازمند تصمیم فوری و سریع بود چنین تصمیمی را سریعاً می‌گرفت، لذا باید بگویم شهید ستاری جمع اضداد بود، یعنی یک جا خیلی تند، سریع و قاطع و جای دیگر که نیاز به صبر و حوصله بود، صبوری می‌کرد و سعه‌صدر داشت.

وی گفت: شهید ستاری براساس نوع کار، کیفیت کار، میزان تولید و ارائه خدمات بیشتر به افراد حقوق پرداخت می‌کرد یا به آنها توجه داشت. این باعث می‌شد زرنگی یا به اصطلاح سبقت گرفتن در کار خیر و عملیات‌های پیروزمندانه اتفاق بیفتد کما اینکه آقای حسین خلیلی یکی از خلبانان نیروی هوایی ارتش رکورددار انهدام هواپیمای میراژ در خلیج فارس باشد که بعد از جنگ جهانی دوم تا کنون چنین رکوردی رقم نخورده است.

این یادگار دفاع مقدس در پایان تأکید کرد: شهید ستاری مظهر ایمان، وحدت، انضباط نظامی و اجتماعی بود و «أُوصِیکُمَا بِتَقْوَى اللَّهِ وَ نَظْمِ أَمْرِکُمْ» را در عمل تفسیر کرد و از سوی دیگر در کار، علم و علمی کردن نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تلاش ویژه‌ای انجام داد و امروز نیروی هوایی ارتش از این همه رشادت‌ها و صبوری و فتوت و جوانمردی خلبانانی که دست‌پرورده‌های امثال شهید ستاری هستند، بهره می‌برد.

کد

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha