حاج قاسم اهداف آمریکا در خاورمیانه را به ناکامی کشاند
کد خبر: 4112730
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه:

حاج قاسم اهداف آمریکا در خاورمیانه را به ناکامی کشاند

جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه گفت: اقدامات حاج قاسم سبب شد تا همه اهداف آمریکا در منطقه و در عراق، سوریه و ایران به ناکامی کشیده شود. آنها آمده بودند کل خاورمیانه را دچار تجزیه کنند اما با تدبیر رهبری معظم و حضور میدانی حاج قاسم این طرح‌ها به ناکامی کشیده شد.

گردهمایی یاران حاج قاسم

به گزارش ایکنا از کرمان، گردهمایی یاران حاج قاسم با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، خانواده شهید سلیمانی و پورجعفری و جمعی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و یاران حاج قاسم از استان‌های سیستان‌ و بلوچستان، هرمزگان و کرمان امروز، ۱۷ دی‌ماه در مصلی کرمان برگزار شد.

سردار محمدرضا فلاح‌زاده، جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه، در این همایش با گرامیداشت یاد شهدا به‌ویژه شهید پورجعفری، شهید شهروز مظفری، شهید طارمی و شهید زمانی‌نیا گفت: حاج قاسم، شهید پورجعفری را همچون فرزند خود دوست داشت و شهید پورجعفری مخزن اسرار حاج قاسم بود.

وی با اشاره به دوران آشنایی و رفاقت خود با حاج قاسم از سال‌های دهه ۶۰، گفت: آشنایی با این مرد حکیم و مرد مخلص خدا، توفیق بود و خاطرات بسیاری از ایشان وجود دارد.

جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی با مکتب پیامبر(ص) شباهت‌هایی دارد، افزود: چند اصل اساسی در رسالت پیامبر برجسته است که اولین آن ترویج اخلاق و تزکیه است. پیامبر(ص) با یاران خود و مردم نشست و برخواست می‌کرد، به کوچکترها و فرزندان صغیر سلام می‌کرد و اعراب بدوی را با فروتنی و اخلاق جذب کرد.

وی با اشاره به اهمیتی که پیامبر برای علم قائل بود و برداشتن محدودیتی‌های زمانی و جنسیتی که در این زمینه وجود داشت، گفت: حاج قاسم اهل علم و عرفان بود و با علمای بزرگ پیوند خورد و ارتباط داشت.

سردار فلاح‌زاده مهاجرت بدون توقع برای ترویج اسلام و کار و تلاش را از اصول اساسی رسالت پیامبر(ص) دانست و گفت: با تمام این ویژگی‌ها اگر یاران پا در رکاب پیامبر(ص) نبودند کفار اجازه ترویج اسلام را نمی‌دادند و در بدر و خندق کار را تمام می‌کردند.

وی تصریح کرد: امامین انقلاب نیز به پیروی از پیامبر(ص) دارای ابعاد برجسته اخلاقی بودند به طوری که علما و بزرگان در برابر این ویژگی زانو زده‌اند. همچنین در حوزه ترویج علم و فرهنگ کار و تلاش در زمان امامین انقلاب کارهای برجسته‌ای انجام شد که این در نتیجه هنر مدیریتی امامین انقلاب است.

یار حاج قاسم در مقابله با داعش تصریح کرد: اگر مجاهدان راه خدا، پیشکسوتان جهاد و شهادت و حاج قاسم نبودند که ندای امام را لبیک گویند صدام به پشتیبانی شرق و غرب در همان سال‌های ۶۰ تا شرق کشور را تصرف می‌کرد.

وی با اشاره به تلاش و مجاهدت‌های حاج قاسم در طول ۴۰ سال مجاهدت خود، به بیان خاطراتی از رزمندگان دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: قلم توانایی نوشتن چنین حماسه‌هایی را ندارد.

جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه بیان کرد: در مقابله با داعشی که در چندین کشور پیشروی کرده بودند حاج قاسم بود که توانست تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب را عملی کند. داعش به مراتب از بعثیان خطرناکتر بود چون آنها آماده کشته شدن بودند و لشکری که آماده کشته شدن باشد چه در جبهه حق و چه در جبهه باطل پیروز است اما هنر حاج قاسم این بود که ارتشی با انگیزه‌تر، اعتقادی‌تر و مصممتر را به مقابله با آنها فرستاد.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم در عملیات‌های مختلف فاطمیون، زینبیون، حشدالشعبی و نیروهای حزب‌الله با اعتقاد را به مقابله با داعش برد و داعشیان را شکست داد، اظهار کرد: حاج قاسم بالغ بر ۳۲ عملیات در عراق و بیش از ۱۰۰ عملیات را در سوریه طراحی و مدیریت کرد.

سردار فلاح‌زاده تصریح کرد: با تلاش‌های حاج قاسم نقشه تشکیل حکومت داعش به‌عنوان مدعیان خلافت نبوی شکست خورد و نقشه آمریکا برای سیطره بر سوریه نقش برآب شد و این پیروزی اسلام بر کفر بود که با فکر، تدبیر و دست توانای حاج قاسم رقم خورد.

وی با بیان اینکه تدبیر رهبر معظم انقلاب، اقدامات به موقع حاج قاسم و همکاری سیدحسن نصرالله رژیم غاصب اسرائیل را که داعیه تصرف نیل تا فرات را داشت مجبور به عقب‌نشینی کرد، افزود: دشمن مجبور به ایجاد دیوار بتنی در مرزهای خود شد و امروز دچار اختلافات داخلی است و رژیمی که دچار اختلافات داخلی شد پایان آن نزدیک است.

جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه اظهار کرد: اقدامات حاج قاسم سبب شد تا تمام اهداف آمریکا در منطقه و در عراق، سوریه و ایران به ناکامی کشیده شود. آنها آمده بودند کل خاورمیانه را دچار تجزیه کنند اما با تدبیر رهبری معظم و حضور میدانی حاج قاسم این طرح‌ها به ناکامی کشیده شد و در افغانستان فرار را بر قرار ترجیح دادند و در یمن در باتلاق گرفتار شدند.

وی با تأکید بر اینکه شیطان بزرگ آمریکا است که امروز صیانت نظامی، سیاسی و اقتصادی خود را از دست داده و چراغ‌های افول آمریکا و فروپاشی آنها سرعت گرفته، تصریح کرد: اینها از تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری، فرماندهی مدبرانه حاج قاسم و همراهی گروه‌های قهرمان مقاومت است. حاج قاسمی که توانست این کارها را انجام دهد ویژگی‌هایی داشت که ایمان به خدا، خدامحوری، الهی بودن حرف، سخن و عمل او، مردمداری، شناخت نسبت به دشمنان خدا، خستگی‌ناپذیری و تصمیم‌گیری به موقع از جمله ویژگی‌های ایشان بود.

انتهای پیام
captcha