برگزاری مراسم افتتاحيه کمپین «هر ایرانی یک سفیر پیشگیری از اعتیاد» در ارومیه
کد خبر: 4112498
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹

برگزاری مراسم افتتاحيه کمپین «هر ایرانی یک سفیر پیشگیری از اعتیاد» در ارومیه

مراسم افتتاحيه کمپین «هر ایرانی یک سفیر پیشگیری از اعتیاد» در ارومیه با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی و فرماندار ارومیه برگزار شد.

غلامحسین عماری فرماندار ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، مراسم افتتاحیه کمپین «هر ایرانی یک سفیر پیشگیری از اعتیاد» با هدف پیشگیری از اعتیاد، ۱۵ دی با حضور موحدی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی، غلام‌حسین عماری، فرماندار ارومیه، اعضای شورای هماهنگی مبارزه به مواد مخدر و مدیران دستگاه های مختلف در سالن آمفی‌تئاتر شهرداری ارومیه برگزار شد.

فرماندار ارومیه در این مراسم راه‌اندازی این کمپین، تعامل و هم‌افزایی همه نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف در پیشگیری و مبارزه با اعتياد در جامعه را از مهم‌ترین اهداف بیان کرد.

غلام‌حسین عماری افزود: با توجه به اینکه اعتیاد یکی از بزرگ‌ترین معضلات اجتماعی است که گريبان‌گیر خانواده‌ها و موجب آسیب جامعه بوده مقابله و پیشگیری از آن مسئولیت اجتماعی است و همگی بایستی نسبت به این موضوع احساس وظیفه کنند.

وی ادامه داد: مشارکت و همکاری همه سازمان‌های مردم‌نهاد، اصحاب رسانه، خیران، سفیران زندگی و سایر مسئولان استان در این کمپین بزرگ مردمی و اجتماعی باعث گسترش و تقویت برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در جامعه خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ارومیه با بیان اینکه استان آذربایجان غربی با سه کشور خارجی هم‌مرز بوده و همین موجب ترانزیت مواد مخدر می‌شود، خواستار رسیدگی و توجه هر چه بیشتر دستگاه‌های ذیربط جهت پیشگیری از این موضوع شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی مجدد کمپ ماده ١۶ بانوان طی هفته گذشته، افزایش ظرفیت کمپ ماده ١۶ آقایان از ١٣٠ نفر به هزار نفر در روزهای آتی را از جمله اقدامات انجام شده در راستای جمع‌آوری و بهبود وضعیت معتادان متجاهر در سطح شهرستان اعلام کرد.

عماری با اشاره به پایین آمدن سن اعتیاد در جامعه، آموزش خانواده‌ها در پیشگیری از اعتیاد را ضروری دانست و افزود: امید است با فرهنگ‌سازی صحیح و افزایش آگاهی عمومی شاهد کاهش اعتیاد و جامعه‌ای عاری از اعتیاد باشیم.

 

 

انتهای پیام
captcha