جهاد شهید سلیمانی منجر به عزت و سربلندی امت اسلام شد
کد خبر: 4112457
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
مدیر حوزه علمیه امام باقر(ع) دمشق:

جهاد شهید سلیمانی منجر به عزت و سربلندی امت اسلام شد

«شیخ محمدحسن تقی» از شخصیت‌های برجسته دینی سوریه و مدیر حوزه علمیه امام باقر(ع) منطقه «زینبیه» دمشق تأکید کرد که حاج قاسم سلیمانی با برگزیدن مسیر جهاد، عزت و سربلندی را برای خود و امت اسلامی رقم زد.

به گزارش ایکنا از مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما در تهران، محل برپایی آیین اختتامیه نخستین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی که با شعار «شهید سلیمانی، قهرمان جهانی مقاومت»، «شیخ محمدحسن تقی» از شخصیت‌های دینی سوریه با اشاره به آیه 69 سوره «العنکبوت» «الَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا»(كسانى كه در راه ما كوشيده‏‌اند به يقين راه‌‏هاى خود را بر آنان مى‌نماییم)، گفت: جهاد شهید سلیمانی منجر به عزت و سربلندی امت اسلام شد.

وی با تأکید بر این که مکتب شهید سلیمانی جامع صفات مکاتب امیر المومنین(ع) و امام حسین(ع) است، گفت: حاج قاسم صرف‌نظر از مبارزه نظامی با دشمنان بشریت، در مدرسه اخلاق نیز معلم نمونه بود و اخلاق نمونه را هم در جهاد تجسم کرد.

شیخ محمدحسن تقی با بیان اینکه مجاهدی که خداوند با او باشد هرگز ضرر نخواهد کرد، گفت: خداوند با حاج قاسم و نیروهای مقاومت است و از همین رو به آن‌ها عزت داده است.

این شخصیت سوری با اشاره به حضور شهید سلیمانی در جبهه‌های نبرد و خط مقدم نبرد با دشمن داعش گفت: حضور او آنچنان وحشتی بر دل دشمنان می‌انداخت که گاهی بدون طولانی‌شدن مبارزه نبرد به نفع نیروهای مقاومت پایان می‌پذیرفت.

شیخ تقی با اشاره به پاسخ فوری شهید سلیمانی به درخواست کمک «مسعود بارزانی»، هنگام حمله داعش به منطقه کردستان عراق در حالی که آمریکا و انگلیس دست رد به سینه وی زده بودند، گفت: بعدها داعشی‌ها گفته بودند به محض اینکه شنیدیدم که حاج قاسم در اربیل است، نیروهای داعشی روحیه خود را باخته و عقب‌نشینی کرده بودند.

مدیر حوزه علمیه امام باقر(ع) منطقه زینبیه دمشق با اشاره به نقش مهم شهید سلیمانی در آزادسازی دو شهرک شیعه‌نشین «النبل» و «الزهراء» در سوریه پس از سال‌ها محاصره توسط داعش گفت: حاج قاسم سلیمانی در هر منطقه از خاک سوریه که در اشغال تروریست‌ها بود، در آزادسازی آنجا موفق بود.

یادآور می‌شود، نخستین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی با شعار «شهید سلیمانی، قهرمان جهانی مقاومت» صبح دیروز به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران آغاز شد و عصر امروز، ۱۵ دی‌ماه با برگزاری آیین اختتامیه در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما به کار خود پایان داد.
 
این اجلاس با حضور شخصیت‌های بین‌المللی و فعالان مقاومت از اقصی نقاط جهان در تهران برگزار شد.
انتهای پیام
captcha