حاج قاسم تنها در مسیر شهادت و فدایی شدن در راه خدا قدم برمی‌داشت
کد خبر: 4112419
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
آیت‌الله علم‌الهدی:

حاج قاسم تنها در مسیر شهادت و فدایی شدن در راه خدا قدم برمی‌داشت

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: وقتی به ۴۰ سال آخر عمر حاج قاسم نگاه می‌کنیم، می‌بینیم او هر قدم خود را تنها در مسیر شهادت و فدایی شدن در راه خدا برمی‌داشت.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، امروز ۱۵ دی‌ماه در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مسئله شهادت در وجود انسان عاملی محرک و آرمان‌ساز است. امام(ره) پیش از پیروزی انقلاب و زمانی که در پاریس حضور داشتند، در اعلامیه‌ای فرمودند: «خدایا زندگی من برای اسلام نفعی نداشت، اما مرگ را برای من سرمایه سعادت اخروی‌ام قرار بده.»

این فرمایش امام(ره) تاثیر زیادی بر مبارزین با رژیم ستم‌شاهی گذاشت و آنان را بسیار امیدوار و پرانگیزه کرد. از آن روز به بعد شهادت در نظر افراد به عنوان عملی جلوه کرد که تمام عقب‌افتادگی‌ها در خط بندگی را می‌تواند جبران کند.

وی با بیان اینکه نباید شهادت را تکه‌تکه شدن بدن و ریخته شدن خون بر روی زمین بدانیم، افزود: اگر چنین تصویری از شهادت داشته باشیم، پس پیامبر(ص) و امام(ره) هر دو از فضیلت شهادت محروم ماندند. آیا فردی که هیچ اعتقادی به اسلام ندارد و نهایتا زیر بمباران دشمن کشته می‌شود، می‌تواند شهید محسوب شود؟

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: پس از حادثه هفتم تیر، من شبی شهید بهشتی را در خواب دیدم و از او پرسیدم شما افرادی که در دفتر حزب به شهادت رسیدید، همه با هم یک جا هستید؟ ایشان فرمود: «خیر، همه یک جا نیستیم و برخی مقامات‌شان از ما بالاتر و عده‌ای از ما عقب‌ترند. شهادت یک جریان ارادی است و شخص باید در طی زندگی‌اش در مسیر شهادت گام برداشته باشد.»

...

علم‌الهدی با بیان اینکه اگر کسی در خط شهادت نباشد و در حادثه‌ای که از طرف دشمن انجام شده، کشته شود، شهید واقعی محسوب نمی‌شود، گفت: در مورد سردار سلیمانی نیز کشته شدن او مهم نیست، بلکه خط شهادتی که او همواره در حال طی کردنش بود، اهمیت دارد. محور مکتب سلیمانی این است که شهادت را خط اصلی حرکت در تمام عمر قرار داده است. کسی که در راستای خط شهادت زندگی می‌کند، تمام کارهایش بر مبنای فدایی شدن در راه دین است. وقتی به ۴۰ سال آخر عمر حاج قاسم نگاه می‌کنیم، می‌بینیم او هر قدم خود را تنها در مسیر شهادت و فدایی شدن در راه خدا برمی‌داشت.

وی با بیان اینکه اصل شهادت باید در زندگی محقق شود، ابراز کرد: اگر در خط شهادت زندگی کنید و در نهایت در راه خدا فدا نشوید، باز هم شهید راه حق محسوب می‌شوید. امام رضا(ع) به یکی از یاران خود می‌فرمایند: «هر وقت به یاد حسین(ع) و اصحابش افتادی، بگو ای کاش من با شما می‌بودم‌ و شهید می‌شدم.» این بدین معناست که کربلا یک جریان حاضر و موجود است، شهدای کربلا به رحمت خدا رفتند، اما اصل موضوع کربلا همواره زنده و حاضر است و همواره می‌توان مانند شهدای کربلا زندگی کرد.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: حاج قاسم نیز آرزو کرد با شهدای کربلا باشد و همواره تنها در این مسیر گام برداشت و حتی وقتی نامه‌ای از سمت رئیس جمهور آمریکا به او رسید، حاضر به گرفتنش نشد. این نشان می‌دهد سردار سلیمانی از ابتدا در خط شهادت قرار داشت و به صورت ارادی شهید شد.

علم‌الهدی با بیان اینکه باید مراقب بود در مسیر زندگی دچار انحراف نشویم، افزود: این انحرافات توسط دشمن ایجاد می‌شود. تنها هنر شیطان این است که در وجود انسان یک انقلاب ارزشی به وجود می‌آورد و ارزش‌ها را برای انسان عوض می‌کند. وقتی ارزش‌ها برای انسان عوض شود، در هر مرتبه‌ای هم که قرار داشته باشد، دچار گمراهی می‌شود.

...

انتهای پیام
captcha