خط قرمز حاج قاسم انسانیت بود
کد خبر: 4112308
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰

خط قرمز حاج قاسم انسانیت بود

مشاور رئیس جمهور در امور ادیان و اقوام گفت: خط قرمز حاج قاسم، انسانیت بود و خلوص و تبعیت از نظام و رهبری او را به یک شخصیت فناناپذیر تبدیل کرد.

منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس جمهور در امور ادیان و اقوام، ۱۴ دی در سومین همایش اقوام و ادیان در مکتب سردار سلیمانی که در سالن آمفی تئاتر شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: سردار سلیمانی از اول انقلاب در خدمت دین و مردم بود و سردار سلیمانی یک امت بود.

وی افزود: بزرگداشت برای بزرگان دین و انقلاب برای خود ماست و انبیا و بزرگان دین و انقلاب نیازی به این بزرگداشت‌ها ندارند و بلکه این روزها و مراسمات فرصتی برای گردهم‌آیی خودمان و الگو گرفتن از این بزرگواران است.

مشاور رئیس جمهور در امور ادیان و اقوام با تجلیل از اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در برگزاری این همایش، تصریح کرد: آذربایجان‌غربی به عنوان یک استان سوق‌الجیشی نماد وحدت و رنگین کمان ادیان، اقوام و مذاهب است و ما بین مذاهب و اقوام خط و مرزی نداریم همان گونه که خداوند حد و مرزی قائل نشده و کسی را بر دیگری برتری نداده است.

وی بیان کرد: آذربایجان‌غربی به دلیل هم‌مرز بودن با سه کشور فرصت خوبی برای انجام کارهای فرهنگی و انتقال فرهنگ ایرانی به دیگر کشورهاست و زیباترین مقوله در عالم علم فرهنگی است و کتب آسمانی نیز با علم شروع شدند و ما اهل خشونت نیستیم و اگر شمشیری هم به دست می‌گیریم برای دفاع از مظلومین است.

ماموستا کریمی گفت: در قاموس اسلامی به ما سفارش کردند که در برابر ظالمین بیاستید و از مظلومان دفاع کنید و خط قرمز حاج قاسم، انسانیت بود و خلوص و تبعیت از نظام و رهبری او را به یک شخصیت فناناپذیر تبدیل کرد.

وی تاکید کرد: حاج قاسم به دنبال مال، درجه، تمجید و تعریف از خود نبود و به جریانات سیاسی وابستگی نداشت و برای او قوم خاصی مهم نبود و هر کجا احساس نیاز می‌کرد حضور می‌یافت و به وظیفه خود عمل می‌کرد.

مشاور رئیس جمهور در امور ادیان و اقوام گفت: شخصیت حاج قاسم جامع‌الشرایط بود و خود را محدود در قوم و مذهب خاصی نمی‌دید و معتقد بود که کار فرهنگی نباید به صورت مستقیم باشد و امروز مشکلات ما در عرصه‌های متعدد به دلیل عدم کار فرهنگی صحیح است.

وی با تاکید بر این که حاج قاسم به هیچ وجه اجازه نمی‌داد مباحث مذهبی و قومی مطرح شود، تاکید کرد: حاج قاسم فراتر از حدود و مرزهای مذهبی، ندای آزادی سر می‌داد و این را از امام حسین علیه‌السلام یاد گرفته بود و هر کس تابع امام حسین باشد باید این‌گونه باشد.

فشار اقتصادی یکی از مهم‌ترین ابزار دشمنان اسلام است

نماینده مقاومت یمن هم تصریح کرد: در اسلام ملاک وحدت باید الله باشد و سردار سلیمانی تابع این ملاک بود و بیشتر وقت خود را در خارج از ایران برای آزادی ملت‌های مظلوم صرف کرد، مسیر ما مسیر قرآن است و خداوند ما را از همراهی با ظلم و رژیم صهیونیستی نهی کرده است.

سید جلال صالح‌السهیلی اضافه کرد: حکومت یمن تحت نظر آمریکا بود و در حالی که پشتش به عربستان و ... گرم بود از سال ۲۰۰۴ گروه مقاومت به صورت رسمی وارد میدان شد و همینه آن‌ها را در هم کوبید.

وی تصریح کرد: در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ ما با داعش و القاعده نیز درگیر شدیم و همزمان با حکومت هم درگیر بودیم و رئیس جمهور یمن به عربستان فرار کرد و عربستان نیز با همکاری آمریکا و دیگر کشورها ناتوی نظامی علیه مردم یمن شکل داد و امروز مردم یمن با این که مظلوم هستند اما مقتدرند و این قدرت را داریم که تمام شهرهای عربستان را موشک باران کنیم.

صالح‌السهیلی گفت: بعد از شهادت سردار سلیمانی انصارالله یمن وعده دادند انتقام سختی خواهیم گرفت و اتحاد ملت یمن و مقاومت در برابر دشمن و آزاد کردن بخشی از خاک خود از دست عربستان یکی از انتقام‌ها بود.

وی تاکید کرد: امام حسین هم مظلوم بود اما پیروز شد و یکی از مهم‌ترین دلائل پیروزی مردم یمن داشتن وحدت است و این اصل در هر کجا باشد پیروزی هم خواهد بود و یکی از اصلی‌ترین نتایج وحدت امنیت و آرامش است.

نماینده مقاومت یمن گفت: روزی که ما مبارزه را شروع کردیم رسانه‌های استکباری تبلیغ می‌کردند که ایران می‌خواهد یمن را تصرف کند اما رهبری هوشمندانه رهبران انصارالله این توطئه‌ دشمن را خنثی کرد و امروز نیز مردم به این نیتجه رسیده‌اند که ایران خیرخواه امت‌های اسلامی‌ است.

وی فشار اقتصادی را یکی از مهم‌ترین ابزار دشمنان اسلام دانست و گفت: باید قدر رهبر انقلاب اسلام را بدانید و امروز هم ایران و هم ما تحت فشار اقتصادی هستیم و همان‌گونه که ایران با مقاومت به خود متکی شد، ما هم روزی به این قدرت دست پیدا خواهیم کرد که در بُعد اقتصادی نیز به خود تکیه کنیم.

ارومیه نماد اتحاد ادیان و اقوام است

نماینده مسیحیان و آشوریان در مجلس شورای اسلامی هم خاطرنشان کرد: این حکمت عقلانی حاج قاسم سلیمانی است که ما را منسجم‌تر و متحدتر از قبل در کنار هم نشانده است و در سنگرهای خیابانی انقلاب و جنگ تحمیلی و در زمان جنگ با داعش خون‌خوار که دست‌پرورده غرب و رژیم صهیونیستی بود، مسیحیان، مسلمانان، سنی و شیعه و ... در کنار همدیگر بودند.

شارلی انویه تکیه عنوان کرد: مسیحیان و ارامنه در حمله داعش به سوریه، نیروهای خود را در اختیار جبهه مقاومت گذاشتند و مکتب عقلانی حاج قاسم به غیر از اخلاص و نیت خیر و حمایت از مظلومین مسیحی و سوری و عراقی نبود و امروز بر این واقف هستیم که حاج قاسم سلیمانی به دور از هر گونه دیدگاه قومیتی و دینی در خدمت انسانیت بود.

وی افزود: سردار سلیمانی همه آموزه‌های مسیح (ع) را به همه کشورهایی که ادعای تبیعیت از حضرت مسیح می‌کردند نشان داد و همچنین به کشورهایی که مدعی پیروی از اسلام بودند نشان داد که در میدان باید تصمیم گرفت.

انویه تکیه اضافه کرد: حاج قاسم به دنبال میز و صندلی نبود و اثبات کرد که مقاومت در برابر استکبار هزینه‌اش کمتر از سازش با این جریان خونخوار است و زیبایی مطلب آنجا بود که حاج قاسم نه تنها مدافع حرم بلکه از کلیساهای مسیحی‌های سوریه و لبنان و عراق و یمن نیز دفاع کرد.

وی تصریح کرد: در یکی از عملیات‌ها که برای غلبه بر داعش یک کلیسا مسیر راه بود یکی از فرماندهان مسیحی پیشنهاد داد کلیسا را منفجر کنیم تا مسیحی‌ها را از دست داعش نجات بدهیم اما حاج قاسم اجازه نداد و از طریق دیگری راه و مسیر را باز کرد و آن‌ها را از دست تروریست‌ها نجات دادند.

نماینده مسیحی‌ها و آشوریان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما عدالت انسانی حاج قاسم را در دفاع از کلیساها و مسیحیان دیدیم و حاج قاسم معتقد بود که  انسان از هر دین و مذهبی باشد آفریده خداوند متعال است و ما امروز مفتخریم که در کشوری زندگی می کنیم که مسئولان آن دیدگاه برادری و برابری نسبت به دیگر ادیان و مذاهب دارند.

وی افزود: ارومیه نماد اتحاد ادیان و اقوام است و ما مفتخریم که زیر پرچم جمهوری اسلامی ایرانی زندگی می‌کنیم که تابوت همه شهدای ادیان و اقوام مزین به این پرچم می‌شود.

ادبیات مقاومت یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی هم گفت: انقلاب‌پژوهان دنیا در مورد انقلاب‌هایی که در جهان اتفاق افتاده نظریه‌های متعددی داده‌اند و بعد از انقلاب اسلامی خواستند جمهوری اسلامی را با نظریات قبلی مطابقت بدهند ممکن نشد و این نظام به قدری ویژگی‌های جدیدی داشت که نظریه‌پردازها مجبور به تولید نظریات جدید شدند و این انقلاب اسلامی بود که ادبیات جدیدی را که دنیا به خود ندیده بود به دنیا وارد کند.

حجت‌الاسلام منصور امامی افزود: این هنر امام بود که توانست از قرآن و سنت ادبیات مقاومت را وارد ادبیات سیاسی دنیا بکند و امام خمینی ادبیات استکبارستیزی و دفاع از مستضعفین را به دنیا مخابره کرد و همان طور که شکل و ادبیات این انقلاب جدید بود دشمنی غرب هم با آن شکل جدید به خود گرفت و انقلاب اسلامی تمام نظریات و ادبیات غرب را به چالش کشید و آن ها از سر ناچاری مجبور بودند که قوای خود را به گونه‌ای تشکیل بدهند که عکس‌العمل نشان بدهند و انفجار فرقه‌ها، دین‌نوین جهانی، داعش و ‌... برای مقابله با ایران بود و این ایران ادبیات فطرتی مقاومت بود که غرب را به چالش کشید.

وی بیان کرد: تمدن غربی بر پایه اضمحلال حقیقت و معنویت پایه‌گذاری شده است و انقلاب اسلامی با کلیدواژه مقاومت نشان داد که ادامه راه انبیای الهی و ائمه می‌تواند ادامه داشته باشد و اگر انبیای الهی سر جای خود نمی‌نشستند و کاری با مستکبرین عالم کاری نداشتند طاغوتی‌ها با آنها گلاویز نمی‌شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: ادبیات مقاومت یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که نشان دهنده این است که تاریخ بی‌نظیر انبیای الهی همچنان جاری بوده و هدف این انقلاب همان اهداف انبیای الهی است.

حجت‌الاسلام امامی در پایان گفت: سردار سلیمانی بالاتر از محدوده‌های آب و خاک و مرزها جان خود را کف دست خود گذاشت برای آزادی امت‌های در بند مستکبرین تلاش کرد.

 

انتهای پیام
captcha