5 ویژگی شاخص شهید سردار سلیمانی
کد خبر: 4111749
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
فرماندار ملایر تبیین کرد

5 ویژگی شاخص شهید سردار سلیمانی

فرماندار ملایر ایجاد وفاق و همدلی را مهمترین وظیفه همه شاگردان مکتب حاج قاسم دانست و گفت: این شهید بزرگوار پنج شاخصه بزرگ داشتند که یکی از آنها معنویت‌گرایی بود؛ در واقع سردار سلیمانی به شدت به مسائل دینی توجه داشتند و در تمام صحنه‌های دفاع پایبند به احکام خدا بودند.

سلمان اسماعیلی فرماندار ملایربه گزارش ایکنا از همدان، سلمان اسماعیلی، فرماندار ملایر، شامگاه دوشنبه  12 دی‌ماه در مراسم سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت، اظهار کرد: سردار سلیمانی بزرگترین فرمانده ضد تروریست دنیا بودند که هر کجا پا می‌گذاشت با پیروزی و سربلندی همراه بود.

وی تشییع با شکوه و میلیونی سردار سلیمانی در شهرهای مختلف ایران و عراق را نشانه عشق و ارادت مردم به این شخصیت وارسته دانست و افزود: رمز عظمت و علت بزرگی سردار سلیمانی در رفتار و سخنان حاج قاسم بود که رهبر معظم انقلاب از آن به‌عنوان مکتب نام بردند.

فرماندار ملایر مکتب حاج قاسم را یک شاخصه والا و ارزشمند دانست و تصریح کرد: مکتب از ارزش‌های بزرگ سرچشمه می‌گیرد و امروز همه ما در هر خانه و بیتی باید مکتب حاج قاسم را تکثیر کنیم.

وی به شاخصه‌های بزرگ حاج قاسم اشاره کرد و افزود: این شهید بزرگوار پنج شاخصه بزرگ داشتند که یکی از آنها معنویت‌گرایی بود؛ در واقع ایشان به شدت به مسائل دینی توجه داشتند و در تمام صحنه‌های دفاع پایبند به احکام خدا بودند. عده‌ای به دنبال این هستند که دین را در بین جوانان ما کم ارزش کنند، اما باید گفت که مهم‌ترین ویژگی مکتب حاج قاسم توجه به احکام خداوند بود.

وی افزود: توجه به سینه‌زنی و روضه به‌خصوص روضه‌های حضرت زهرا(س) از ویژگی‌های مخصوص حاج قاسم بود و این روح بزرگ با اهل بیت(ع) اتصال ویژه داشت. دومین شاخصه او انقلابی‌گری بود، سردار وابسته به هیچ حزب و جناحی نبود، اما به شدت انقلابی بود و روح بلندی داشت. در واقع ایشان به دنبال قطبی‌سازی جامعه نبود و با این امر مخالف بود. حاج قاسم همه مردم را ملت ایران می‌دانست، اصلاح‌طلب و اصول‌گرا نبود، در مکتب حاج قاسم همه امت، یک ید واحده هستند.

اسماعیلی ایجاد وفاق و همدلی را مهمترین وظیفه همه شاگردان مکتب حاج قاسم دانست و گفت: هنر پیروان این مکتب جذب حداکثری و تبدیل کردن مخالفان به موافقان نظام است.

وی سومین ویژگی و شاخصه اصلی حاج قاسم را ولایتمداری دانست و تصریح کرد: خط قرمز وی ولایت بود، سردار ذوب در ولایت بود و خود را سرباز کوچک ولایت می‌دانست و این ویژگی به وضوح در کلام این شهید بزرگوار دیده می‌شد.

فرماندار ملایر چهارمین ویژگی این شهید والامقام را جان فدا بودن دانست و تصریح کرد: وی در محضر خدا و برای شهادت زانو می‌زد و جان فدای انسانیت و ولایت بود.

وی همچنین امید به آینده را از ویژگی‌های دیگر سردار شهید قاسم سلیمانی برشمرد و گفت: امید رمز پیروزی حاج قاسم به آینده بود و هیچ‌گاه فانوس امید وی خاموش نشد. امروز در جنگ بزرگی در مقابل دشمن قرار گرفته‌ایم، همه تلاش دشمن این است که ما را از اسلام و انقلاب دور کند و ما بعد از 43 سال همچنان با قدرت و اقتدار ایستاده‌ایم و این نشانه قدرت و صلابت جمهوری اسلامی است.

اسماعیلی بیان کرد: دشمن با فضاسازی که به دست گرفته است می‌خواهد احساسات جوانان ما را مدیریت و جوانان ما را محزون کند و امروز پایان کار آمریکا و رژیم صهیونیستی آغاز شده و ما به امید خدا در آینده نزدیک در قدس شریف نماز می‌خوانیم. ما شاگرد مکتب حاج قاسم هستیم و باید صبور و امیدوار باشیم که ظهور نزدیک است.

انتهای پیام
captcha