۱۰ توصیه سردار سلیمانی به فرمانده حوزه بسیج یک منطقه مرزی
کد خبر: 4111649
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶

۱۰ توصیه سردار سلیمانی به فرمانده حوزه بسیج یک منطقه مرزی

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سال ۱۳۷۰ در ماموریت کاری به شهرستان مرزی سربیشه و در قالب دست نوشته‌ای، ۱۰ توصیه را برای فرمانده حوزه بسیج عشایری دُرح مطرح کرد که از آن به عنوان منشور اخلاقی و مدیریتی یاد می‌شود.

سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۱۲ دی‌ماه با بیان این روایت از سفر سردار دلها به شهرستان مرزی سربیشه گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دهه ۷۰ که فرماندهی قرارگاه شرق را به عنوان یکی از هشت قرارگاه عملیاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عهده داشت، برای یک ماموریت کاری ویژه در استان‌های خراسان و سیستان و بلوچستان و به‌صورت غیرمترقبه به سربیشه آمد.

وی افزود: سردار سلیمانی با آن روحیه جهادی که داشت در این سفر، ضمن بازدید از منطقه دُرح و گفت و گو با مردم منطقه، با رویکرد مردمداری و مردم‌یاری خدمات خوبی را با استفاده از ظرفیت سپاه ارائه کرد.

طالبی با اشاره به اینکه این سفر مهر سال ۱۳۷۰ انجام شد گفت: در زمان حضور سردار سلیمانی، فرمانده حوزه بسیج عشایری درح برعهده حاج محمد سالاری بود؛ پاسداری که در دوره خدمتی خود رفع مشکلات مردم را دنبال می‌کرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: یکی از خدمات ماندگار حاج محمد سالاری، احداث یک حسینیه بزرگ در روستای صعب‌العبور و محروم بیشه است که با استفاده از کمک‌های مردمی و با همت مردم ساخته شد.

وی گفت: در پایان این مأموریت، سردار سلیمانی در قالب دست نوشته‌ای توصیه‌هایی به حاج محمد سالاری می‌کند که بیشتر در راستای خدمت به مردم و جلب رضایت آنهاست.

طالبی با تاکید بر اینکه این ۱۰ توصیه ارزشمند بسیار حائز اهمیت است افزود: چنانچه این موارد فصل‌الخطاب و چراغ راه همه مسئولان قرار گیرد و همه به آن عمل و در این مسیر حرکت کنیم، خیلی از مشکلات حل خواهد شد و بی شک رضایت خدا و مردم را به همراه خواهد داشت.

وی یادآور شد: در مقطعی که مرز خراسان و سیستان و بلوچستان به جهت جولان اشرار ناامن شده بود، با حضور سردار سلیمانی کاملا امن و پاک شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در ادامه به قرائت متن کامل دست نوشته سردار سلیمانی پرداخت و گفت: این منشور همه حوزه‌های عبادی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی را در بر می‌گیرد.

متن کامل دست نوشته سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی خطاب به فرمانده حوزه بسیج عشایری دُرح سربیشه که توسط معاون استاندار خراسان جنوبی قرائت شد، به این شرح است:

درود خداوند بر انسان شایسته‌ای که عشق و محبت، برادری و اخوت را در دل‌های خاموش و نیمه‌جان کاشت و ما را به وادی امید رهنمون ساخت. درود خدا بر شهدایی باد که حول شمع فروزان سوختند و به بشریت نور بخشیدند. درود خدا بر انسان‌های بیداردلی که در دل صحراهای سخت با دریادلی از انقلاب اسلامی خود پاسداری می‌کنند.

برادر عزیزم آقای سالاری، از محبت‌های حضرتعالی که در طول اقامت این حقیر و هیئت همراه نمودید صمیمانه تشکر می‌کنم و به شما و همه عزیزانی که این چنین با بیدار دلی و عشق این چنین بیدار و هوشیار مواظب حرکات ضد انقلاب و توجه به ارزش‌های اسلامی دارند، تبریک عرض می‌کنم و چند نکته را من باب تذکر یادآوری می‌نمایم:

۱- به جمله امام رضوان‌الله‌تعالی توجه کن که عالم محضر خداست در محضر خدا گناه نکنید و در همه حال او را ناظر بر احوال خود بدانید.

۲- اخلاص در عمل، در گفتار و در کردار را سرلوحه حرکت خود قرار ده و هر چیز را برای او و رضای او بیان و عمل کن و بس.

۳- بر عبادات و وظایف واجب خود به خصوص نماز مراقبت کن و هیچ چیز را بر آن‌ها ترجیح مده و بدان انقلاب و خون‌ها برای احیای آن‌ها بوده است.

۴- با دوستان انقلاب به خصوص خانواده‌های ایثارگران دوست و با محبت توأم با ارادت رفتار و برخورد کن و خود را همیشه مدیون آن‌ها بدان.

۵- با دشمنان انقلاب یا کج‌فهم‌ها مدارا و با لحن نصیحت بدون سرزنش برخورد کن.

۶- در زمان مسئولیت یا مأموریت با زیردستان خود رعایت حال و روحیات هرکدام را بکن و این را بدان که خداوند در همه افراد شجاعت را یکسان به وجود نیاورده و لذا با افراد ترسو با سرزنش برخورد مکن.

۷- با آن‌ها در زمان غیر مأموریت آن‌چنان باش که اگر کسی ناگهان وارد جمع شما شد تشخیص بالا و پایین را ندهد اما حریم را حفظ کن و با آن‌ها بر سر یک سفره غذا بخور و از همان بخور که آن‌ها می‌خورند و از همان آب بنوش که آن‌ها می‌نوشند.

۸- در برخورد و نزاع هرگز حرف‌های زشت بر زبان جاری مکن حتی دشمن.

۹- چند آیه قرآن در شروع صبح و چند آیه در زمان خواب و آخر شب حتما بخوان.

۱۰- کلاس‌های فرهنگی بویژه اصلاح نماز و روخوانی قرآن را در بین افرادی که به شما منتسب هستند گسترش بده.

۱۱ مهر ۱۳۷۰
برادر کوچکتان قاسم سلیمانی

انتهای پیام
captcha