وجود ۳۸۰۰ کتابخانه عمومی در کشور
کد خبر: 4111061
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳

وجود ۳۸۰۰ کتابخانه عمومی در کشور

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از وجود سه هزار و ۸۰۰ کتابخانه عمومی خبر داد و گفت: ۱۲ میلیون نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

وجود ۳۸۰۰ کتابخانه عمومی در کشور

به گزارش ایکنا از سمنان، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی، شب گذشته، 10 دی‌ماه در دیدار با حجت‌الاسلام مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه سه هزار و ۸۰۰ کتابخانه عمومی در کشور فعال است، گفت: در این کتابخانه‌ها فقط کتاب به امانت داده نمی‌شود بلکه فضایی برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی حول محور کتاب است.

وی ادامه داد: بیش از دو هزار باب از این کتابخانه‌ها زیر نظر مستقیم این نهاد اداره می‌شود که در این راستا صرفاً فقط کتابخانه‌ها وظیفه ترویج فرهنگ کتابخوانی را بر عهده ندارند که همه افراد جامعه در این امر خیر مسئول هستند و باید در مسیر اعتلای فرهنگ از تمامی ظرفیت‌های موجود بهره گرفت.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی با اشاره به اینکه ۱۲ میلیون نفر در کتابخانه‌های عمومی کشور عضو هستند، یادآور شد: کرونا قدری آمار عضویت کتابخانه‌ها را با کاهش مواجه کرد اما اکنون این روند رو به افزایش است.

رمضانی یادآور شد: در سطح روستاها ۸۰۰ کتابخانه روستایی و ۴۰ کتابخانه سیار فعالیت دارند که یکی از اقدامات لازم برای ترویج فرهنگ کتابخوانی فراهم کردن امکان دسترسی به آن است که راه‌اندازی این کتابخانه‌های روستایی به صورت جدی پیگیری می‌شود.

به گفته وی برای جذب مخاطبان تقویت فضای تخصصی کودک و نوجوان در کنار کتابخانه‌های عمومی در دستور کار است.

انتهای پیام
captcha