جزئیات هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در ایلام تشریح شد
کد خبر: 4110392
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳

جزئیات هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در ایلام تشریح شد

رئیس سازمان بسیج رسانه استان ایلام از برگزاری هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خبر داد.

محمد علی نظری، رئیس بسیج رسانه استان ایلاممحمد علینظری، رئیس سازمان بسیج رسانه استان ایلام در گفت‌وگو با ایکنا از ایلام با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر، توسعه، تعمیق و نهادینه‌سازی گفتمان انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: تولید محتوای مورد انتظار جشنواره توسط رسانه‌ها، تحول در محتوای رسانه‌ها با محوریت جشنواره و ایجاد فرصت نقش‌آفرینی برای بسیجیان رسانه‌ای دغدغه‌مند از جمله اهداف جشنواره ابوذر است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان ایلام تصریح کرد: شناسایی افراد رسانه‌ای توانمند و دارای مهارت برای تولید محتوای گسترده برای رسانه‌های سراسری، تربیت کادر خبری فنی استاندارد و بسیجی، حساس کردن مسئولان برای حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی و نیز جریان‌سازی رسانه‌ای برای ارائه راهکار‌ها از کاردکرد‌های ویژهٔ برگزاری این جشنواره به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۱۵ دی ماه است و اصحاب رسانه می‌توانند در آن شرکت کنند، ادامه داد: آثاری که در فاصله زمانی ۱۰ اسفندماه سال ۱۴۰۰ تا ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ در یکی از نشریات سراسری، نشریات استانی، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری دارای مجوز منتشر شده باشند، امکان شرکت در جشنواره را دارد.

علی‌نظری از جمله محور‌های جشنواره را شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» برشمرد و گفت: جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، دستاورد‌های انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مکتب شهید سلیمانی، امید و نشاط‌آفرینی، خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی، منابع طبیعی و حفظ جنگلها، مواسات و کمک مومنانه و اربعین حسینی از دیگر محور‌های این جشنواره است.

وی گفت: گزارش خبری، گزارش تحقیقی و تحلیلی، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، عکس، کلیپ و گزارش ویدئویی، مستند و پادکست قالب‌های این جشنواره است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان ایلام تصریح کرد: اختتامیه جشنواره نیز در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد که هر فرد مجاز به ارسال حداکثر دو اثر در پنج قالب جشنواره است.

وی گفت: متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را به آدرس دبیرخانه، ایلام، چهارراه سیدالشهدا، جنب بانک دی، سازمان بسیج رسانه استان ایلام ارسال و حتماً نوع قالب اثر را نیز مشخص کنند.

انتهای پیام
captcha