همه باید در جهاد تبیین علمدار باشیم
کد خبر: 4110161
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰

همه باید در جهاد تبیین علمدار باشیم

یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت: امروز باید روایتگری کرده و مجاهدانه به تبیین بپردازیم؛ بنابراین همه ما باید در جهاد تبیین علمدار باشیم.

تشییع پیکر شش شهید گمنام و اجتماع بزرگ فاطمیون در میدان ابوذر شهر بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی رنجبر، مدرس حوزه و دانشگاه امروز ۶ دی ماه در مراسم تشییع پیکر شش شهید گمنام و اجتماع بزرگ فاطمیون در میدان ابوذر شهر بیرجند اظهار کرد: یزید به ظاهر در عاشورا پیروز شد، اما در روایت، حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) نگذاشتند که این‌ موضوع رقم بخورد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی به تعبیر مقام معظم رهبری انجام فریضه فوری و قطعی جهاد تبیین ضروری است، افزود: شهدا دین بزرگی بر گردن همگان دارند که باید همیشه قدردان و ادامه دهنده راهشان باشیم.

رنجبر ادامه داد: امروز خیل عظیم جمعیت و شما حیدریون، زینبیون، فاطمیون و حسینیون برای تشییع پیکر شهدای گمنام آمده‌اید و چه حماسه تماشایی را رقم زدید.

وی افزود: شما مردم بیرجند پاینده و استوار در مقابل دستگاه استکبار به تبعیت از رهبر معظم انقلاب ایستاده‌اید و این خیل جمعیت همه با هم یکصدا از علی زمان تبعیت کردید و همیشه به تبعیت از شهدا کنار اسلام، نظام و انقلاب قرار خواهیم گرفت.

مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: این شهدا در راه خداوند جهاد کردند و در برابر استکبار و همه مستکبرین منطقه ایستادند لذا بالاترین و والاترین درجه را نزد خداوند دارند و رستگاران واقعی هستند که امروز همه ما برای تقدیر و تجلیل از مقام شهدا در این مکان جمع شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه خداوند برای اولیای خاص خود درب شهادت را باز می‌کند، گفت: ملتی که جهاد را ترک کند و مقاومت نکند، ذلیل می‌شود و ملتی که جهاد، ایثارگری، ایستادی و از خودگذشتگی دارد، عزت پیدا می‌کند.

رنجبر به بیان اینکه شهدا به وظیفه خود عمل کردند تا من و شما عزت پیدا کنیم و امروز وظیفه ماست که ادامه دهنده راهشان باشیم، اظهار کرد: ما همه به تبعیت از شهدا پاینده و استوار در برابر همه مشکلات ایستادگی خواهیم کرد تا نظام اسلامی حفظ شود و مسیر پراقتدارش را ادامه دهد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به دشمنی‌های آمریکا علیه ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: همه بدانید آمریکایی که خیلی از جاهلان و نادانان چشم امید به او بسته‌اند، امروز در حال افول است و باید این موضوع را برای نسل جدید تبیین کنیم تا بدانند پیشرفت و تعالی جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا رقم خورده است.

وی افزود: استکبار جهانی و آمریکا بدانند همان طور که امام حسین (ع) در کربلا فرمود "هیات من الذله" امروز اگر همه دنیا در مقابل ما بایستد یکصدا و استوار همین فریاد را سر می‌دهیم.

پیکرهای شش شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در شهر بیرجند با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم از میدان شهدا تا میدان ابوذر بیرجند تشییع شد. پیکر مطهر یک شهید گمنام در استانداری خراسان جنوبی، یک شهید در حوزه علمیه رضویه بیرجند و یک شهید نیز در کارخانه کویر تایر آرام گرفت.

همچنین پیکرهای سه شهید گمنام دیگر در روستای دهشک قاینات، مسجد جامع طبس و روستای محمدآباد این شهرستان تشییع و تدفین می‌شوند. این شش شهید گمنام در عملیات‌های والفجر ۲، بدر، رمضان و تک دشمن به شهادت رسیدند و پیکرشان در مناطق شرق دجله، بصره، شلمچه و مهران پیدا شد.

انتهای پیام
captcha