یادواره 84 شهید عملیات کربلای 4 کازرون برگزار شد
کد خبر: 4110111
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹

یادواره 84 شهید عملیات کربلای 4 کازرون برگزار شد

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، یادواره 84 شهید عملیات کربلا 4 شهرستان کازرون و گرامیداشت ناصر دیوان در این شهرستان برگزار شد.

یادواره 84 شهید عملیات کربلای 4، کازرونبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، یادواره 84 شهید عملیات کربلا 4 شهرستان کازرون و گرامیداشت ناصر دیوان، از مبارزان نهضت مقاومت جنوب کشور امروز، 6 دی‌ماه در این شهرستان برگزار شد.

غلامرضا توکل، فرمانده سپاه کازرون در حاشیه این مراسم گفت: دی‌ماه در تاریخ انقلاب اسلامی روزی مقدس برای مردم شهرستان انقلابی کازرون محسوب می‌شود چرا که یادآور خاطره 84 شهید از فرزندان این شهر در جبهه دفاع از حق علیه باطل است.

وی بیان کرد: دی‌ماه در تاریخ کازرون برگ زرینی دارد زیرا در چنین ایامی، مبارزان و مجاهدان این شهرستان به فرماندهی ناصردیوان کازرونی که با اذن و فتوای جهاد علمای عالیقدر زمان خصوصا حاج سید عبدالحسین لاری به جنگ با استعمارگر قرن، انگلیس رفتند و با موفقیت در منطقه دشت ارژن قوای نظامی انگلیس را شکست دادند..

توکل به دیگر حوادث دی‌ماه در شهرستان کازرون اشاره کرد و افزود: در دی‌ماه وقایع و اتفاقاتی از قبیل تظاهرات خونین مردم کازرون بر علیه رژیم پهلوی در 9 دی 1357 و راهپیمایی مردم کازرون بر علیه هتاکان به ساحت امام حسین(ع) در 8 دی‌ماه 1388 انجام شد که به همین منظور از 4 الی 13 دی‌ماه همزمان با دهه بصیرت، دهه کازرون نیز نامگذاری شده است که در آن مراسم مختلفی در این شهرستان برگزار شده و خواهد شد.

یادآور می‌شود، در این مراسم کاظم پدیدار و رحیم قنبری از فرماندهان لشکر 19 فجر و 33 المهدی در دوران دفاع مقدس به بیان خاطرات و روایتگری از آن دوران حماسه و ایثار پرداختند.

انتهای پیام
captcha