شهدا مشعل هدایت در جامعه هستند
کد خبر: 4110087
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰

شهدا مشعل هدایت در جامعه هستند

استاندار گیلان شهدا را مشعل‌های هدایت جامعه دانست و گفت: اگرچه این شهدا گمنام بوده و با پروردگار خود معامله کردند ولی همگان را از گمراهی نجات داده و همواره راه درست و نورانی را به مسلمین نشان می‌دهند.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری، اسداله عباسی، استاندار گیلان امروز، 6 دی‌ماه در حاشیه تشییع شهدای گمنام در رشت در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت یاد شهدای والامقام، پیکرهای مطهر شهیدان را موجب نورانی و عطرآگین شدن فضای استان خواند و اظهار کرد: حضرت زهرا(س) نمونه بارز ولایتمداری، امام‌شناسی و دشمن‌شناسی است که الگوی تمام عیار برای تمامی نسل‌ها است.

وی شهدا را مشعل‌های هدایت جامعه دانست و افزود: شهدای عزیز مشعل‌های هدایتی هستند که همگان را هدایت می‌کنند تا از گمراهی رهایی یابند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم توجه به نقش شهدا همچون ائمه اطهار(ع) در هدایت افراد در جامعه گفت: اگرچه این شهدا گمنام بوده و با پروردگار خود معامله کردند ولی همگان را از گمراهی نجات داده و همواره راه درست و نورانی را به مسلمین نشان می‌دهند.

عباسی با بیان اینکه راه حق و درست راه شهدایی است که از جان خود برای حفظ انقلاب اسلامی گذشتند، تصریح کرد: راه حق و درست راه شهدایی است که در دهه ۶۰ و در اوج جوانی از تمامی لذت‌های دنیوی خود گذشته و برای دفاع از حق، وطن، اسلام، انقلاب و ناموس به جبهه‌های حق علیه باطل رفته و در این راه جان خود را فدای نظام اسلامی کردند.

وی با اشاره به وجود جوانانی غیور در جمهوری اسلامی به مانند شهیدان مدافع حرم و امنیت گفت: آرمان‌ و ارزش‌های امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی فراموش شدنی نیست چون هنوز هستند جوانانی که برای حفظ درخت تنومند انقلاب و جمهوری اسلامی جان خود را فدا می‌کنند.

استاندار گیلان حضور سه شهید گمنام در استان گیلان را فرصتی ارزشمند برای تجدید بیعت مسئولان و مردم با شهدا و امام شهدا دانست و افزود: بسیار خوشحالم که امروز شهیدان استان ما را قابل دانستند و به گیلان تشریف آوردند لذا بر ما واجب است که راه شهدا و امام شهدا را سرلوحه کار خود قرار داده و برای پیشرفت کشور از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

عباسی با اشاره به اینکه حضور پرشور مردم در این مراسم معنوی، نشان‌دهنده قدردانی مردم از شهدا، ایثارگران و خانواده های معظم آنان است، بیان کرد: پیکر مطهر سه شهید گمنام امروز با حضور باشکوه مردم از پل عراق تا میدان شهدای ذهاب (شهرداری) رشت تشییع و سپس نماز بر پیکر این شهدای بی نشان توسط آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت اقامه شد.

گفتنی است؛ شهیدان گمنامی که در گیلان تشییع شده‌اند، سه شهید از ۱۱۱ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی محدوده استان‌های میسان و بصره در جنوب شرق عراق هستند که در عملیات‌های والفجر مقدماتی، والفجر یک، خیبر، بدر، کربلای پنج، بیت‌المقدس هفت و تک‌های دشمن در سال 67 به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

این شهدا امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شهرهای فومن، لوشان و رستم‌آباد رودبار تشییع و تدفین خواهند شد. شهدای گمنامی که در پارک شهر فومن و پارک شهر رستم‌آباد به خاک سپرده می‌شوند ۱۹ ساله و در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسیدند و شهیدی که در پادگان شهید طباطبایی‌نژاد لوشان به خاک سپرده می‌شود در ۲۰ سالگی در عملیات والفجر مقدماتی در فکه به شهادت رسید.

انتهای پیام
captcha