فرهنگ شهادت گنجینه‌ای زوال‌ناپذیر است
کد خبر: 4109981
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴

فرهنگ شهادت گنجینه‌ای زوال‌ناپذیر است

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: فرهنگ ایثار و شهادت گنجینه‌ای گرانقیمت است، که هرگز زوال و نابودی به آن راه پیدا نمی‌کند.

فرهنگ شهادت گنجینه‌ای زوال‌ناپذیر استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام جواد ارجمند استاد حوزه و دانشگاه در محفل وداع با شهدای گمنام که 5 دی در حسینیه خوی برگزار شد، گفت: فرهنگ ایثار، شهادت‌طلبی و فداکاری گنجینه‌ای ارزشمند است، که هرگز زوال و نابودی به آن راه پیدا نخواهد کرد، پس باید برای اشاعه روحیه شهادت‌طلبی اهتمام ورزید.

وی با بیان اینکه علل زیادی در بقا، رشد و تقویت فرهنگ اسلامی تاثیر دارد، اما در این بین ایثار و شهادت‌طلبی دو اصل مهمی هستند، که در طول تاریخ در بقا و رشد فرهنگ اسلامی تاثیر بسیار زیادی دارد، اضافه کرد: بنابراین باید برای نهادینه‌سازی مقوله ایثار و شهادت تعمق و تامل بیشتری کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تفکر و روحیه شهادت‌طلبی تا اندازه‌ای اهمیت دارد، که به‌منزله تزریق خون به پیکر جامعه است و به حیات معنوی آن در کنار حیات مادی کمک شایان توجهی می‌کند، گفت: فداکاری، ایثار، گذشت و منش‌هایی از این دست باعث شده است، در اعصار متمادی درخت پربار دین مبین اسلام بیش‌ازپیش شاداب و سرزنده بماند.

حجت‌الاسلام ارجمندی خاطرنشان کرد: بدون‌تردید تاوقتی در باغ شهادت، جهاد و انقلابی‌گری گشوده است، ایران اسلامی و ملت بزرگ کشورمان در مقابل آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مختلف مصون مانده و به‌هیچ‌عنوان دچار گزند نخواهد شد، پس باید نسل جدید را با این فرهنگ بیش‌از‌پیش آشنا کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه، همه باید به صورت جدی و گسترده تلاش کنیم، تا نسل جوان و معاصر کشورمان با ابعاد مختلف فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شود، اضافه کرد: در این صورت ایران اسلامی در مسیر عزت و اقتدار حرکت خواهد کرد و مثل همیشه مقابل ایادی استکبار جهانی با سربلندی خواهد ایستاد.

انتهای پیام
captcha