استکبار ستیزی، شاخصه مهم تکریم شهداست
کد خبر: 4109788
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

استکبار ستیزی، شاخصه مهم تکریم شهداست

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: آبرو و حیثیت اسلام به برکت خون شهدا است و تکریم شهدا در استکبارستیزی تجلی می‌یابد.

استکبار ستیزی، شاخصه مهم تکریم شهداست

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، امروز، 5 دی، در دومین کنگره ملی ۱۷۹ شهید نهضت سوادآموزی در سالن اجتماعات پارک موزه دفاع مقدس در سمنان و با حضور وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه تکریم شهدا آن است که ملت در برابر مستکبران سر خم نکند و یاد شهدا را همواره در جامعه گرامی بدارد گفت: شهدا نیازی به ما ندارند که برگزاری یادواره شهدا، فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و رشادت است.

وی با اشاره به اینکه پیروی از توصیه شهدا در وصیتنامه‌ها آنها رمز سعادت و شکست بدخواهان نظام اسلامی است اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب زنده نگهداشتن پیام و یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمتر از کار شهدا نیست.

عادل خالقی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز با بیان اینکه شهدا به گردن ما حق دارند یادآور شد: باید قدردان خانواده‌های شهدا و جانبازان باشیم که فرزندان خود را فدای اسلام و انقلاب کردند که در این راستا کنگره ملی شهدای نهضت سوادآموزی گامی برای بزرگداشت و ادامه راه شهدا است.

به گفته وی؛ شهدا برترین انسان‌ها و شهادت والاترین نیکی‌ها است که بر این اساس تعهدات زیادی نسبت به شهدا داریم و باید به آن‌ها پایبند باشیم.

خالقی با اشاره به اینکه استقامت در مسیر شهدا و پایبند بودن به آرمان آن‌ها از ویژگی‌های منحصر به فرد خانواده‌های شهدا است متذکر شد: شهدا الگویی مهم برای جوانان امروز جامعه هستند که بتوانند حق و باطل را تشخیص دهند و فریب دشمن را نخورند.

انتهای پیام
captcha