بهره‌مندی از ظرفیت مساجد در برگزاری فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 4109340
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸

بهره‌مندی از ظرفیت مساجد در برگزاری فعالیت‌های قرآنی

امام جمعه بخش بهاران به گسترش فعالیت‌های قرآنی در مساجد تاکید کرد و گفت: مساجد بهترین پایگاه برای ترویج فعالیت‌های قرآنی هستند، کلام وحی ابتدا باید در خانه‌ خدا ترویج یابد و سپس در جامعه ظهور و بروز پیدا کند.

حجت الاسلام رضا زاده امام جمعه بخش بهاران در دیدار با مسئولین جامعه القرآن سرخنکلاتهبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام رضازاده، امام جمعه بخش بهاران در دیدار با مسئولین جامعه القرآن سرخنکلاته و رئیس شورای شهر و فرمانده پایگاه بسیج که امروز، ۳ دی ماه در مسجد امام رضا(ع) سرخنکلاته برگزار شد، گفت: مساجد را پایگاهی برای ترویج معارف دینی و محلی برای تربیت نسل جوان دانست که باید از این فضا باید به نحواحسن استفاده کرد.

امام جمعه بخش بهاران گفت: قرآن راهنمای انسانها و چراغ هدایت انسان از تاریکی به روشنایی است و در جامعه کنونی نیاز تبلیغ و اشاعه این فرهنگ الهی بیش از پیش احساس می‌شود.

حجت‌الاسلام رضازاده به برگزاری جلسات و کلاسهای قرآنی در مسجد امام رضا(ع) سرخنکلاته تاکید کرد وگفت: جامعه القرآن الکریم با هدف ترویج فرهنگ و تربیت قرآنی و مصون ساختن دل و جان فرزندان این شهر در برابر انواع آفات فرهنگی در حال فعالیت است، لذا برای تأثیرگذاری بیشتر این فعالیت‌ها بهتر است در مساجد برگزار شود.

امام جمعه بخش بهاران در خصوص نقش کلیدی مساجد بر ترویج فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: مساجد بهترین پایگاه برای ترویج فعالیت‌های قرآنی هستند، کلام وحی ابتدا باید در خانه‌ خدا ترویج یابد و سپس در جامعه ظهور و بروز پیدا کند لذا با توجه به سبقه‌ای که مساجد در امر فعالیت‌های اجتماعی دارند دارای کارکردهای متعددی از جمله ترویج فرهنگ قرآنی بوده است، لذا باید از این فرصت بهره بیشتری برد.

امام جمعه بخش بهاران با بیان اینکه هزینه‌های جامعه القرآن کریم از محل شهریه‌ها و کمک خیرین تامین می‌شود، افزود: انتظار داریم خیرین به این مرکز توجه و اهتمام بیشتری داشته باشند، زیرا اکنون برخی از فضاهای فیزیکی وابسته به جامعه القرآن به دلیل قدیمی بودن در معرض تخریب است.

انتهای پیام
captcha