بهره‌مندی از ظرفیت مساجد در توسعه فرهنگ قرآنی
کد خبر: 4108512
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
امام جمعه بخش بهاران بیان کرد:

بهره‌مندی از ظرفیت مساجد در توسعه فرهنگ قرآنی

امام جمعه بخش بهاران با بیان‌اینکه یکی از برنامه‌ها جهت توسعه فرهنگ قرآنی برپایی جلسات قرآن در زمینه روخوانی، روانخوانی و مفاهیم در مساجد است، گفت: جلسات قرآنی باید در مساجد راه‌اندازی شود که امیدواریم با همت مسئولین تحولی در این زمینه رخ دهد.

حجت الاسلام رضازاده امام جمعه بخش بهاران در دیدار با مدیران جامعه القرآن سرخنکلاتهبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام رضازاده، امام جمعه بخش بهاران در دیدار با مسئولان جامعه‌القرآن و دارالقرآن سرخنکلاته که امروز، 29 آذر در دفتر امام جمعه بخش بهاران برگزار شد، با بیان‌اینکه یکی از برنامه‌ها جهت توسعه فرهنگ قرآنی برپایی جلسات قرآن در زمینه روخوانی، روانخوانی و مفاهیم در مساجد است، اظهار کرد: جلسات قرآنی باید در مساجد راه‌اندازی شود که امیدواریم با همت مسئولین تحولی در این زمینه رخ دهد.

حجت‌الاسلام رضازاده با بیان‌اینکه توسعه فرهنگ قرآنی از اولویت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: جهت انجام برگزاری طرح استعدادیابی وآموزش استعدادهای درخشان قرآنی، ارتباط با مدارس و فارغ‌التحصیلان موسسات قرآنی لازم است.

امام جمعه بخش بهاران با تاکید بر اینکه توسعه فرهنگ قرآنی موجب سعادت جامعه می‌شود،‌ تلاش در زمینه عمل به محتوا و اجرایی شدن آموزه‌ها و مفاهیم قرآنی را ضروری دانست و گفت: جاری شدن محتوا و مضامین قرآن در شئونات فردی و اجتماعی می‌تواند موجب دگرگونی زندگی انسانها شود.

وی بیان کرد: فرهنگ قرآن باید در میان نوجوانان و جوانان نهادینه شود و مهم‌ترین راهکار برای تحقق این امر آموزش توسط خانواده، مدرسه و متولیان امور قرآنی جامعه است که با برگزاری جلسات قرآنی مستمر و هدفمند در مناطق مختلف می‌توان به این مهم دست یافت.

حجت‌الاسلام رضازاده با اشاره به راهکارهای افزایش میزان مطالعات قرآنی، اظهار کرد: تحول در منابع و متون دینی از جمله راهکارهای مهم در این زمینه به شمار می‌آید و تحول در شیوه‌های تدوین منابع دینی برای سنین و اقشار مختلف باید متفاوت باشد تا عموم مردم را جذب کرده و با این روش نور قرآن بیش از پیش در جامعه روشن‌تر شود که این امر نیازمند همت جدی مسئولان مربوط است.

انتهای پیام
captcha