همدان میزبان ۶ شهید گمنام می‌شود
کد خبر: 4108500
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳

همدان میزبان ۶ شهید گمنام می‌شود

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس همدان گفت: همزمان با ایام فاطمیه، شش شهید گمنام در استان همدان تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

هادی آزادی مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس همدانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان، هادی آزادی، مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس همدان، امروز، 29 آذرماه در جلسه تشریح جزئیات آیین استقبال، تشییع و تدفین پیکر شهدای گمنام در استان همدان، اظهار کرد: شهدای گمنام بر گردن تک تک ما حق دارند، این شهدا طی ۳۷ سال گذشته به همت کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح شناسایی و پیکرشان به وطن بازگشته و مورد استقبال مردمی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در استان همدان در طول سالیان گذشته میزبان ۱۵۴ شهید در ۵۴ نقطه یادمانی استان همدان بودیم که بر روی دستان مردم دارالمجاهدین و دارالمؤمنین همدان تشییع و تدفین شدند.

آزادی با بیان اینکه در حوزه یادمان‌ها وضعیت مطلوبی داریم، گفت: بیش از ۹۵ درصد یادمان‌های استان به‌صورت کامل تکمیل شده و محلی برای مراجعه اقشار مختلف جامعه است و این شهدا می‌توانند چراغ راه و هدایتگر جامعه ما باشند.

وی تصریح کرد: ممکن است سال‌های بعد برای نسل‌های آینده سؤال شود که این یادمان‌ها نمایانگر چه است، این شهدا سفیر حقانیت انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی در هشت سال جنگ نابرابر تحمیلی هستند.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش دفاع مقدس همدان تصریح کرد: براساس تاریخ در طی چند قرن گذشته هر زمان وارد جنگ ناحق شدیم متأسفانه بخشی از کشور به دست دشمن افتاده است، اما در جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک سرزمین از کشور جدا نشد.

وی در ادامه با اشاره به تشییع شهدای گمنام همزمان با سراسر کشور در استان همدان بیان کرد: براساس ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح جلسات ستاد استانی به ریاست استاندار برگزار شد و براساس تدابیر شش کمیته تخصصی شامل کمیته فرهنگی و تبلیغات، کمیته انتظامی و امنیتی، کمیته اجرایی، کمیته پشتیبانی، کمیته اطلاع‌رسانی و کمیته استقبال تشکیل شد‌.

آزادی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها بی‌صبرانه منتظر این برنامه هستند، گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد استان با یک شور و شعف وصف‌ناپذیری پای کار آمدند و جلسات متعددی با هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های مردم‌نهاد برگزار شد.

وی با بیان اینکه شهدا در شش نقطه از استان با حضور اقشار مختلف در روز ششم دی‌ماه، همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) تدفین خواهند شد، گفت: در دانشگاه فرهنگیان، پارک فرهنگی و تفریحی رزن، پارک فرهنگی و تفریحی شهر سامن، پارک فرهنگی و تفریحی ازندریان، اداره‌کل آموزش و پرورش و پارک فرهنگی و تفریحی کوی خضر شهرستان همدان شهدا به خاک سپرده خواهند شد. در برخی نقاط همچون ساکنان محله کوی خضر بیش از دو سال پیگیری و برگزاری ده‌ها جلسه با مسئولان داشتند تا بتواند میزبان شهدا باشند.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس همدان به بیان مشخصات شهدای گمنام پرداخت و بیان کرد: این شهدا از جمله شهید ۱۹ ساله‌ای که در عملیات خیبر و در منطقه جزیره مجنون در اسفند سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده، شهید ۲۴ ساله‌ای که در منطقه شلمچه در خرداد سال ۱۳۶۷ به شهادت رسیده، شهید ۱۶ ساله‌ای که در عملیات خیبر در جزیره مجنون در اسفند سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده، شهید ۲۰ ساله‌ای که در عملیات والفجر ۴ در سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده، شهید ۱۸ ساله‌ای که در عملیات والفجر مقدماتی در بهمن سال ۱۳۶۱ به شهادت رسیده و شهید ۲۰ ساله‌ای که در تک دشمن در خرداد سال ۱۳۶۷ به شهادت رسیده، هستند.

انتهای پیام
captcha