میزبانی لرستان از پیکر مطهر 4 شهید گمنام
کد خبر: 4108393
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

میزبانی لرستان از پیکر مطهر 4 شهید گمنام

مدیرکل صداوسیمای لرستان با اشاره به اینکه لرستان در سالروز شهادت حضرت فاطمه‌ زهرا(س) میزبان چهار شهید گمنام است، گفت: حضور شهدا در شهر‌ها باعث تلطیف روحیه مردم و ایجاد فضای معنوی می‌شود.

علیرضا شیروی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، علیرضا شیروی، مدیرکل صداوسیمای مرکز لرستان در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان که دوشنبه، ۲۸ آذرماه انجام شد، با اشاره به اینکه لرستان در سالروز شهادت حضرت فاطمه‌ زهرا(س) میزبان چهار شهید گمنام تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس است، گفت: بعد از اغتشاشات اخیر و فضای التهاب‌آوری که ایجاد شده بود، حضور شهدا در شهر‌های استان باعث تلطیف روحیه مردم و ایجاد فضای معنوی می‌شود.

وی با بیان اینکه طبیعتا همه مردم به‌دلیل مسائل زندگی و بُعد مسافت نمی‌توانند در مراسم استقبال از شهدا حضور داشته باشند، افزود: صدا‌وسیمای مرکز لرستان آمادگی کامل جهت پوشش خبری لحظه به لحظه مراسم‌ استقبال شهدا، شبی با شهدا، تشییع و تدفین شهدا را دارد.

شیروی اضافه کرد: همکاران ما در شهر‌های مختلف که برنامه‌های ویژه شهدا برگزار می‌شود حضور دارند و از حال و هوای معنوی شهر‌ها گزارش تهیه می‌کنند.

مشخصات و محل شهادت ۴ شهید تازه تفحص شده

محسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان نیز در این دیدار، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر حفظ نام و یاد شهدا گفت: حفظ نام شهدا با برنامه‌هایی مانند کنگره شهدا، یادواره شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و... امکانپذیر است و یاد شهدا یعنی اینکه پیام شهدا چه بوده است و شهدا از ما چه چیز‌هایی خواسته‌اند.

وی با بیان اینکه شهدا در وصیت‌نامه‌هایشان بر مسائلی مانند پیروی از ولایت، حجاب، دفاع از انقلاب اسلامی، نماز و... تأکید داشته‌اند، اضافه کرد: همان‌طور که حضرت زینب‌ کبری(س) پیام‌رسان واقعه سترگ عاشورا بود، شهدا نیز پیام‌رسانان هشت سال دفاع مقدس و حماسه‌سازی رزمندگان اسلام در برابر جبهه کفر هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: از اصحاب رسانه و صدا‌وسیمای استان لرستان انتظار داریم اخبار لحظه به لحظه حضور شهدا در استان لرستان را انعکاس بدهند.

رشیدی در حاشیه این دیدار در یک گفت‌وگوی خبری در رابطه با مشخصات و محل شهادت چهار شهید گمنام تازه تفحص شده که قرار است در لرستان به خاک سپرده شوند، گفت: شهید بی‌نشانی که قرار است در دانشگاه لرستان به خاک سپرده شود در ۱۶ سالگی در شرق دجله و در عملیات بدر به شهادت رسیده است.

وی افزود: ستاد فرماندهی سپاه استان لرستان میزبان شهید خوش‌نامی می‌شود که در ۲۱ سالگی در شرق دجله و در عملیات بدر به شهادت رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: شهیدی که در بروجرد به خاک سپرده می‌شود در ۲۱ سالگی در عملیات بدر و در منطقه شرق دجله به مقام رفیع شهادت رسیده است.

وی متذکر شد: رومشکانی‌ها افتخار میزبانی لاله‌ بی‌نشانی نصیب‌شان می‌شود که در ۱۷ سالگی در منطقه مجنون و در عملیات بدر به شهادت رسیده است.

انتهای پیام
captcha