جزئیات برنامه‌های میزبانی چهارمحال‌وبختیاری از ۵ شهید گمنام
کد خبر: 4108119
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

جزئیات برنامه‌های میزبانی چهارمحال‌وبختیاری از ۵ شهید گمنام

مدیرکل بنیاد و حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس چهارمحال‌وبختتیاری با اشاره به میزبانی استان از پنج شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، به تشریح جزئیات برنامه‌ها با محوریت این شهدای والامقام پرداخت.

منوچهر ذوالفقاری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سرهنگ منوچهر ذوالفقاری، مدیرکل بنیاد و حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان امروز، 28 آذرماه در «نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال‌وبختیاری» با موضوع میزبانی استان از پنج شهید گمنام دفاع مقدس در ایام عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: شهدا انسان‌هایی بودند که رسالت دینی و مأموریت خود را هم در برهه پیروزی انقلاب، هم در دوران دفاع مقدس و هم در عرصه‌های دفاع از مزرها، حریم آل‌الله، امنیت و سلامت مردم و ... به‌خوبی ایفا کرده‌اند و با حرکتی به‌موقع و به‌جا به دفاع از این مرز و بوم پرداختند.

وی با ذکر اینکه شهدا جان خود را در مسیر حفظ انقلاب و ارزش‌ها و دستاوردهای آن فدا کردند، ادامه داد: این مسیر همچنان ادامه دارد و شهدا همیشه زنده و پشتیبان انقلاب هستند؛ امروز که دشمن با تلاش‌های همه‌جانبه علیه انقلاب برخاسته است، باز هم شهدا به کمک آمده‌ و میهمان ما هستند.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه استان ما دو هفته قبل نیز میزبان یک شهید گمنام بود، ادامه داد: این شهید در بیش از 60 نقطه استان حضور پیدا کرد و برنامه‌هایی که به‌مناسبت دهه اول فاطمیه در مساجد و حسینیه‌ها برپا شد، با حضور این شهید رنگ و بوی معنوی داشت؛ همچنین حضور تأثیرگذار این شهید در دانشگاه‌ها و مدارس را شاهد هستیم که این خود، بزرگ‌ترین جهاد تبیین است.

مدیرکل بنیاد و حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان بیان کرد: حضور این شهید عزیز باعث شد که شاهد برپایی مراسم روز دانشجو بدون حاشیه باشیم و فضایی معنوی را در دانشگاه به برکت این شهید والامقام مشاهده کردیم.

پیام امید و بشارت شهدا

ذوالفقاری با اشاره به آیه «فرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ» (آل‌عمران/170)، گفت: بر طبق این آیه شریفه، شهدا بشارت دهنده هستند و پیام بشارت و امید را به همراه دارند که نیاز جامعه امروز نیز هست، لذا این پیام را باید بشنویم و گوش‌ها را آماده پذیرش پیام شهدا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مردم استان عاشق شهدا و فرهنگ شهدایی هستند، ادامه داد: 43 یادمان شهید و 123 شهید گمنام در استان وجود دارد و نیز حدود 16 منطقه استان درخواست‌ میزبانی از شهدای گمنام داشته‌اند. البته محدودیت وجود دارد و امسال توانستیم پنج شهید گمنام درخواست کنیم که میهمان استان ما هستند.

ذوالفقاری تأکید کرد: شهدا به گردن ما حق داشته و به‌ویژه رسانه‌ها وظیفه سنگین‌تری در قبال شهدا دارند؛ شهدا زندگی شهیدگونه داشتند که توانستند به مقام رفیع شهادت نایل شوند و لذا بهترین الگو برای معرفی به جامعه همین شهدا هستند که می‌طلبد رسانه‌ها درراستای معرفی این انسان‌ها به نسل جوان و دانش‌آموزان و دانشجویان کار کنند.

مدیرکل بنیاد و حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان خواندن وصیت‌نامه‌های شهدا و عمل به آنها را از دیگر وظایف همگان در قبال شهدا دانست و توضیح داد: باید دقت کنیم که شهدا چه موضوعات و تأکیداتی را بیش از سایر موارد مطرح کرده و مورد توجه قرار داده‌اند، ولایت‌پذیری و گوش به فرمان امام بودن، مهم‌ترین تأکید شهدا بوده که اتفاقاً جایگاه ولایت امروز مورد هجمه دشمن است.

ذوالفقاری با اشاره به در پیش بودن شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و میزبانی استان از پنج شهید گمنام در این ایام، بیان کرد: این شهدا از سن 17 تا 20 سال بوده و سه شهید مربوط به شهدای حمله دشمن در منطقه شلمچه در سال 67 هستند؛ همچنین یک شهید در عملیات خیبر در منطقه مجنون و یک شهید دیگر در عملیات رمضان در شرق بصره به شهادت رسیده‌اند.

جزئیات برنامه‌های میزبانی از شهدای گمنام در استان

وی ادامه داد: سه تن از این شهیدان والامقام در منطقه بازفت در شهرستان کوهرنگ، منطقه ریگ شهرستان لردگان و شهر پردنجان در شهرستان فارسان تشییع و به خاک سپرده می‌شوند. همچنین دو شهید در شهرستان شهرکرد در روز شهادت حضرت زهرا(س) در شهرک منظریه و نیز در روز سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در قطب صنعتی شهرکرد به خاک سپرده خواهند شد.

مدیرکل بنیاد و حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان گفت: برنامه استقبال از پنج شهید گمنام دفاع مقدس با حضور مسئولان استان از ساعت 8 صبح فردا در فرودگاه شهرکرد آغاز می‌شود و حضور پیکر مطهر شهدا در معراج‌الشهدا و شرکت در برنامه‌های پیش‌بینی شده در سراسر استان تا شهادت حضرت زهرا(س) و نیز سالروز شهادت سردار سلیمانی ادامه دارد.

ذوالفقاری تصریح کرد: برگزاری برنامه «زنگ لاله‌های سرخ» در مدارس استان، برنامه «وداع با شهدا» در شهرکرد، فارسان و لردگان، برنامه تشییع و خاک‌سپاری شهدا در لردگان، کوهرنگ، فارسان و لردگان همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد؛ همچنین در شهرکرد تشییع یکی از شهدا از ساعت 9:30 دقیقه روز شهادت حضرت زهرا از میدان 12 محرم به سمت میدان امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) و همزمان با اجتماع هیئت‌های عزاداری برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: پویش «خوش آمدی قهرمان» همزمان با میزبانی استان از شهدای گمنام، برنامه شام غریبان شهادت حضرت زهرا(س) با حضور پیکر مطهر شهدای گمنام، برگزاری ویژه برنامه‌های سالگرد حاج قاسم در هفته مقاومت در سراسر استان با حضور این شهدا برنامه‌ریزی شده است؛ همچنین برنامه محوری استان در سالگرد شهادت این شهید در روز 13 دی‌ماه از سوی سپاه استان در مصلی شهرکرد برگزار خواهد شد که پس از این برنامه، تشییع و خاکسپاری این شهید گمنام را خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha