یادواره شهدای روستای عباس‌آباد میاندورود برگزار شد
کد خبر: 4107652
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴

یادواره شهدای روستای عباس‌آباد میاندورود برگزار شد

یادواره شهدا و ایام شهادت حضرت زهرا(س) با حضور نماینده ولی‌فقیه در مازندران در روستای عباس‌آباد حلمسر شهرستان میاندورود برگزار شد.

آیت الله محمد باقار محمدی لائینی

به گزارش  ایکنا از مازندران، یادواره شهدا و ایام شهادت حضرت زهرا(س) 25 آذر با حضور نماینده ولی‌فقیه در مازندران در روستای عباس‌آباد حلمسر شهرستان میاندورود برگزار شد.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران در این آئین  از حضرت زهرا(س) به عنوان کامل‌ترین الگوی بانوان یاد و گفت: امروز بانوان باید بیش از پیش در همه امور به ویژه ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری از این بانوی بزرگوار درس بگیرند.

وی از اهالی روستای عباس‌آباد حلمسر به عنوان انسان‌هایی دین‌دار، همراه با انقلاب و علما،‌ ولایتمدار و شهیدپرور یاد کرد و افزود: امید است با ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی و باغداری دغدغه‌های کشاورزان و باغداران این خطه از شمال کشور مرتفع شود.

آیت‌الله لائینی با بیان اینکه ما به سه معرفت و شناخت نیاز داریم، تصریح کرد: یکی معرفت خداست و باید خالق جهان را بشناسیم و بندگی کنیم و به فیض برسیم و بنده ناشکر نباشیم.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه شناخت پیامبر که راه سعادت و هدایت را به ما نشان داده است نیز مهم است و باید او را بشناسیم، خاطرنشان کرد: اول باید خدا را بشناسیم و بعد پیامبر را بشناسیم. شناخت حجت نیز از جمله شناخت هاست، بعد از وجود نازنین پیامبر اسلام(ص) نیز امامان و معصومین حجت‌های خدا هستند و حضرت فاطمه(س) حجت بر امامان است و مقام ایشان از همه بالاتر است، باید حجت‌های خدا را بشناسیم.

وی اظهار کرد: حجت زنده خداوند امام زمان(عج) است و باید این امام را نیز بدرستی بشناسیم، امروز در زمان غیبت امام عصر(عج)، مراجع تقلید و ولی‌فقیه حجت هستند و باید حجت‌های زندگی را بشناسیم.

آیت‌الله لائینی با بیان اینکه ما درس حجت‌شناسی و ولایتمداری را از بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) باید بیاموزیم، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) پای حجت زمان امیرالمومنین علی(ع) ایستاد و فداکاری کرد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه شهدا و وصیت‌نامه شهدا نیز برای ما حجت هستند، افزود: در وصیت‌نامه شهدا به چادر، نماز و دفاع از ولایت تأکید شده است و باید به وصیت شهدا عمل کنیم.  

وی در پایان گفت: اگر حجت را در زندگی نشناسیم گمراه می‌شویم، کسانی که حجت شیطان و استکبار هستند، گمراه می‌شوند، هم خود را بدبخت می‌کنند و هم مردم را دچار خسران خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha