آغاز طرح آموزش قرآن ویژه نونهالان پیش‌دبستانی در بیجار
کد خبر: 4106310
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰

آغاز طرح آموزش قرآن ویژه نونهالان پیش‌دبستانی در بیجار

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار از آغاز طرح آموزش قرآن کریم ویژه نونهالان پیش‌دبستانی در سطح مؤسسات قرآنی این شهرستان خبر داد.

نونهال قرآن آموزحجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، از اجرای طرح آموزش قرآن کریم ویژه نونهالان پیش‌دبستانی در سطح مؤسسات قرآنی این شهرستان خبر داد و گفت: کودکان چهار تا شش سال مشمول اجرای این طرح خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح کودکان پیش دبستانی 22 جلسه آموزشی تحت آموزش‌های خاص آموزه‌های قرآنی قرار می‌گیرند، افزود: این دوره آموزشی 44 ساعته در حوزه مباحث نظری و عملی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار اظهار کرد: طرح آموزش قرآن ویژه نونهالان پیش‌دبستانی در قالب یک یا چند فعالیت یاددهی و یادگیری با محوریت قرآن‌آموزی و با بهره‌گیری از مربیان قرآن مجرب این شهرستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: گوش دادن به قرائت قرآن، حفظ تعدادی از سوره‌های کوتاه، آیات کاربردی و فهم و درک معنای آیات، آشنایی با داستان‌ها و نکات آموزنده و جذاب قرآن کریم از جمله فعالیت‌های صورت گرفته دراین دوره آموزشی است.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا با بیان اینکه تلاوت آیات الهی زمینه‌ساز تقواپیشگی انسان به‌شمار می‌رود، بیان کرد: قرآن کتاب آسمانی است که تلاوت و عمل به آن موجب سعادت دنیوی و اخروی در زندگی انسان می‌شود.

وی با بیان اینکه نقش ارزنده قرآن در جامعه اسلامی برای رسیدن به سعادت و کمال انسانی مؤثر و غیرقابل انکار است، افزود: جامعه نیز نسبت به مسائل قرآنی باید پیشگام باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار نهادینه‌شدن قرآن در متن جامعه را از دستاوردهای انقلاب دانست و یادآور شد: برگزاری محافل‌ انس با قرآن زمینه‌ساز رهایی جوانان از ناهنجاری‌های اجتماعی و سلاح کار آمد در برابر جنگ خواهد بود.

انتهای پیام
captcha