ترویج صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه؛ فصل مشترک همکاری‌های دو سازمان
کد خبر: 4105998
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹

ترویج صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه؛ فصل مشترک همکاری‌های دو سازمان

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با هدف گسترش فعالیت‌های مشترک با حوزه‌های علمیه، با حجت‌الاسلام والمسلمین علی مقنی، مدیر اداره قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه دیدار و گفتگو کرد.

ترویج صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه، فصل مشترک همکاری‌های دو سازمانبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، با هدف گسترش فعالیت‌های مشترک با حوزه‌های علمیه، با حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی مقنی، مدیر اداره قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدسعید نریمانی، مسئول دارالقران‌های حوزه‌های علمیه دیدار و گفتگو کرد.

توکلیان در این دیدار با اشاره به آمادگی اداره کل کتابخانه برای ایجاد کتابخانه عمومی در کنار حوزه‌های علمیه گفت: در حال حاضر ۲۴ کتابخانه عمومی در استان قم در حال ارائه خدمت به مردم هستند که تعدادی از آنها در مساجد هستند و به‌طور ویژه کتابخانه عمومی مؤسسه امام صادق(ع) درون یک مرکز پژوهشی دینی واقع شده است و پیوند روحانیت و مردم در این مرکز اتفاقات خوبی را رقم زده است.

وی افزود: کتاب‌های مقدسی همچون صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه گنجینه‌های اخلاقی و تربیتی هستند که آنطور که شایسته است ترویج نشده‌اند و این می‌تواند یکی از فصل‌های مشترک همکاری بین حوزه‌های علمیه و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان باشد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین مقنی نیز در این دیدار گفت: با توجه به تفاهم‌نامه ملی میان حوزه‌های علمیه و نهاد کتابخانه‌های عمومی و ظرفیت تخصصی موجود در این دو ارگان، فعالیت‌های مشترکی از جمله پویش‌های کتابخوانی ویژه طلاب و عموم مردم و همچنین نشست‌های کتابخوان تخصصی در حوزه‌های علمیه می‌تواند در آینده‌ای نزدیک اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: بسیاری از طرح‌های تربیتی اخلاقی تدوین شده در معاونت تهذیب حوزه علمیه همچون طرح جامع تربیتی قرآنی روایی، می‌تواند به صورت عمومی در کتابخانه‌های عمومی در دسترس و استفاده مردم قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha