اعزام هزار دانش‌آموز اراکی به مناطق عملیاتی جنوب
کد خبر: 4105055
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷

اعزام هزار دانش‌آموز اراکی به مناطق عملیاتی جنوب

فرمانده سپاه ناحیه اراک با اشاره به اینکه هزار دانش‌آموز دختر و پسر اراکی در آذر ماه راهی مناطق عملیاتی جنوب می‌شوند، افزود: این افراد از مناطقی همچون فکه، طلاییه، دوکوهه و ... بازدید می‌کنند.

سرهنگ محمد مهجوری، فرمانده سپاه اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه اراک، سرهنگ محمد مهجوری، فرمانده سپاه ناحیه اراک، روز گذشته، 14 آذر، در آیین اعزام کاروان راهیان‌نور دانش‌آموزان اراکی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس، اظهار کرد: اردوهای راهیان نور یکی از مؤثرترین روش‌های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل نوجوان جامعه است و با توجه به اینکه امروز یکی از نیازهای کشور در گام دوم انقلاب نهادینه‌سازی فرهنگ دفاع مقدس است اردوهای راهیان‌نور نقش مهمی در پیشبرد و پیشرفت انقلاب اسلامی و تحقق اهداف دارد.

وی با بیان اینکه راهیان نور یکی از روش‌های مؤثر تحقق جهاد تبیین است، گفت: اردوهای سرزمین نور می‌تواند الگوهای موفق و حماسه‌های هویت‌ساز و ماندگار را به نسل نوجوان و جوان به خوبی معرفی کند.

سرهنگ مهجوری افزود: خوشبختانه در طی سالیان اخیر شاهد استقبال گسترده مردم به ویژه جوانان و نوجوانان هستیم و در مقاطع مختلف شاهد اعزام گسترده دانش‌آموزان و دانشگاهیان هستیم و این نشان از زنده‌بودن فرهنگ دفاع مقدس و سیره شهدا در بین جوانان دارد.

وی تأکید کرد: یکی از ضرورت‌های مهم امروز همکاری و مشارکت برای برگزاری اردوهای راهیان نور است که لازم است سایر دستگاه‌های فرهنگی در کنار بسیج و سپاه نقش‌آفرینی داشته باشند. استان مرکزی به ویژه شهر اراک همواره در برگزاری اردوهای راهیان نور پیشگام بوده و در ایام فراگیری بیماری کرونا با تدوین یک دستورالعمل و برنامه‌ریزی دقیق اردوها را برگزار کرد.

وی با تشریح برنامه‌های سپاه در اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی گفت: در سطح شهر اراک آذر ماه چهار مرحله اعزام دانش‌آموزان با مناطق سرزمین نور خواهیم داشت که دو مرحله آن ویژه دانش‌آموزان پسر و دو مرحله ویژه دانش‌آموزان دختر است.

سرهنگ مهجوری بیان کرد: مجموعا بیش از هزار نفر از دانش‌آموزان اراکی در قالب اردویی 4 روزه اعزام شده و از مناطق عملیاتی دوکوهه، فتح‌المبین، فکه، شهدای هویزه، طلائیه، اروند کنار، علقمه، خین، شلمچه، محمودوند و شوش دانیال بازدید می‌کنند.

انتهای پیام
captcha