مهدقرآن جزء با سابقه ترین مؤسسات قرآنی کشور در امر حفظ قرآن است
کد خبر: 4103905
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۲

مهدقرآن جزء با سابقه ترین مؤسسات قرآنی کشور در امر حفظ قرآن است

مدیرکل امور استان‌ها سازمان دارالقرآن کریم کشور توجه به ظرفیت‌های مردمی در حفظ قرآن را یک حرکت ارزشمند دانست وگفت: مهد قرآن جزء با سابقه ترین مؤسسات قرآنی کشور در امر حفظ قرآن است.

حجت الاسلام شفیعی مدیر کل امور استان ها سازمان دارالقرآن کشور

به گزارش ایکنا ازگلستان، حجت‌الاسلام شفیعی، مدیر کل امور استان‌ها سازمان دارالقرآن کریم کشور در جلسه همایش مدیران شعب مهد قرآن کشور که امروز، ۱۰ آذر در هتل ناهار خوران برگزار شد، به تفاهم‌نامه سازمان دارالقرآن و تعاملات بین دو مجموعه سازمان و مهدقرآن که بیشترین بخش تخصصی آن حفظ قرآن است، اشاره کرد و گفت: موسسه مهد قرآن جزء با سابقه ترین مؤسسات قرآنی در امر حفظ قرآن در کشور است.

حجت‌الاسلام شفیعی توجه به ظرفیت‌های مردمی در حفظ قرآن را یک حرکت ارزشمند دانست وگفت: بین مجموعه مهدقرآن و سازمان دارالقرآن در یک مسیر تعاملی خوبی قرار گرفته است. 

مدیر کل امور استان‌ها سازمان دارالقرآن کریم کشور به تفاهم‌نامه ارائه شده میان این سازمان و مهدقرآن اشاره کرد و گفت: بحث اصلی ما در این تفاهم‌نامه بخش حفظ قرآن است با توجه به اتفاقاتی که در سطح کشور رخ داده مورد اهتمام جدی قرار گرفته است ۲- کارشناسان اداره امور قرآنی در هر استان و شهرستان موظف به همکاری و تعامل با مجموعه مهد قرآن است ۳- سومین بخش بحث تبلیغ و ترویج در کنار آموزش مفاهیم، تدبر، تفسیر، حفظ، ورود مجموعه‌های قرآنی در کنش‌ها و عرصه‌های اجتماعی بوده که در سه زمینه ارائه شده است.

حجت‌الاسلام شفیعی با بیان‌اینکه هدف یک مجموعه قرآنی فقط تربیت یک میلیون حافظ نیست، افزود: ما باید حافظ قرآنی را تربيت کنیم که عامل به آیات الهی بوده و گره‌گشای افراد جامعه باشد.

مدیر کل امور استان‌ها سازمان دارالقرآن کریم کشور تصریح کرد: مدیران مهدقرآن در کنار حرکت‌های قرآنی می‌توانند از ظرفیت‌های نهفته در مجموعه‌های خود استفاده کنند و گره‌ای از یک فرد بیمار یا افراد نیازمند باز کنند.

حجت‌الاسلام شفیعی بیان کرد: ما نسبت به شهدا مسئولیم و باید دین خود را به شهدا ادا‌کنیم امنیت و آرامش امروز ما مدیون تلاش‌ها و مجاهدت‌های شهدای مدافع حرم بخصوص حاج قاسم سلیمانی بوده و این سازمان‌ها می‌توانند در سالگرد این شهيد والا مقام با ختم قرآن و با برپایی محفل قرآنی و کرسی های تلاوت یاد و خاطره این شهیدان را زنده نگه دارند.

انتهای پیام
captcha