استقبال جهانی از محصولات حلال به دلیل استاندارد در بهداشت
کد خبر: 4102708
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳

استقبال جهانی از محصولات حلال به دلیل استاندارد در بهداشت

رئیس مؤسسه استاندارد ترکیه (TSE) در حاشیه رویداد بین‌المللی این کشور در حوزه حلال در استانبول گفت: محصولات حلال به دلیل استانداردهای بی‌نظیر آن‌ها در زمینه‌هایی مانند پاکیزگی و بهداشت مورد علاقه مردم سراسر جهان و نه فقط مسلمانان است.

به گزارش ایکنا به نقل از The Hindustan Gazette، محمود سامی شاهین، معاون مؤسسه استاندارد و مترولوژی کشورهای اسلام (SMIIC) و همچنین رئیس مؤسسه استاندارد ترکیه (TSE) به خبرگزاری آناتولی گفت: محصولات حلال در طول نمایشگاه حلال سازمان همکاری اسلامی (OIC) و اجلاس جهانی حلال، در سراسر جهان محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند.

با وجود اینکه کلمه حلال به کالاها و خدماتی اشاره دارد که به اصول اسلامی پایبند هستند، اما شاهین پیشنهاد کرد که این عبارت دیگر نباید کاملاً دینی تلقی شود، زیرا در واقع شامل بخش بزرگی از تجارت بین‌المللی می‌شود.

طبق اعلام شورای جهانی حلال، بازار جهانی حلال شامل بانکداری اسلامی، غذا، گردشگری، لوازم آرایشی، دارویی و منسوجات است و ارزش آن 7 تریلیون دلار تخمین زده می‌شود.

وی در خصوص اکسپو و اجلاس کنونی نیز به دلیل نیاز روزافزون به محصولات حلال، تعداد زیادی از مردم از سراسر جهان در این نمایشگاه حضور داشتند. وی تأسیس SMIIC در ترکیه در سال 2010 با همکاری 13 کشور را گامی مهم در جهت رفع این نیاز توصیف کرد.

شاهین خاطرنشان کرد: استانداردها مطابق با قوانین اسلامی ایجاد شده است. SMIIC تاکنون حدود 50 استاندارد را در این زمینه منتشر کرده و ترکیه همه آنها را پذیرفته است.

نمایشگاه حلال سازمان همکاری اسلامی (OIC) و اجلاس جهانی حلال از روز  پنجشنبه 24 نوامبر در شهر استانبول ترکیه آغاز و امروز (یکشنبه) به کار خود پایان می‌دهد.

در ادامه تصاویری از این رویداد بین‌المللی در استانبول را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha