مطالبه‌سازی یکی از آسیب‌های موجود در کشور است
کد خبر: 4102043
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

مطالبه‌سازی یکی از آسیب‌های موجود در کشور است

استاندار آذربایجان غربی گفت: امروز یکی از آسیب‌هایی که در کشور داریم ترویج فرهنگ مطالبه‌سازی است، یعنی بدون توجه به اولویت‌های مردم، بدون توجه به زیرساخت‌ها و منابع دولت، مطالبات غیرکارشناسی را مطرح می‌کنند و افکار عمومی را دچار تردید کرده و تصمیم‌گیری‌ها را برای مردم دچار مشکل می‌کنند.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی در هجدهمین سفر شهرستانی خود به شهرستان شوط در جمع مردم این منطقه اظهار کرد: ارزش ریالی طرح‌های عمرانی افتتاح شده در هفته دولت سال جاری ۶۵ هزار میلیارد ریال که در مقایسه با سال گذشته ۳۸ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اعتبارات مطلوب و مصوب دولت برای مناطق محروم افزود: اهتمام مدیران استانی، تلاش‌های شبانه روزی برای تخصیص اعتبارات مصوب سفرهای استانی رییس جمهوری و حمایت‌ نهادهای مختلف در جذب اعتبارات ملی در تحقق این طرح‌ها مهم بود چرا که ۸۰ درصد اعتبارات ما ملی هستند و جذب آن نقش مهمی در فعالیت‌های عمرانی استان داشت.

معتمدیان گفت: در سفر رییس جمهوری ۵۰ هزار میلیارد تومان برای این استان در نظر گرفته شد تا به رشد و توسعه استانی کمک شود  که ۲۰ هزار میلیارد تومان از این مصوبات در حوزه عمرانی بود و ۳۰ هزارمیلیارد تومان تسهیلات در حوزه اقتصادی در جهت کمک به رشد و توسعه اقتصادی مصوب شد و در مدت کوتاهی بخشی از این مصوبات تخصیص یافت.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در سایه این تخصیص‌ها، بسیاری از پروژه‌ها که در چند سال گذشته به دلیل عدم تامین منابع مالی ناقص و راکد بود فعال شده و پیمانکاران مشغول کار هستند.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: یکی از برنامه هایی که توسط دولت مردمی محقق شد دیدار های مردمی بود که در کمتر از یکسال رییس جمهوری در ۳۱ استان حضور یافته و از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفته اند و مصوبات خوبی لحاظ و اعتبارات مطلوبی تخصیص داده شد تا مطالبات و مشکلات مردم حل شود.

معتمدیان با بیان اینکه یکی از اهدافی که در سفرها به مناطق استان پیگیری می شود آشنایی با ظرفیت‌های مختلف و ظرفیت‌های مناطق مختلف است افزود: این منطقه یکی از استان‌های برخوردار از مواهب و نعمات الهی است و برای توسعه اقتصادی از منابع بسیار خوبی برخوردار است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: این منطقه از نظر پیشران‌های توسعه کمبود و محرومیتی ندارد و گمرکات و پایانه‌های استانی نه تنها منبع درآمدی برای استان است بلکه بخش قابل توجهی از عواید موجود آن در جهت توسعه کشور نیز مصرف می‌شود.

وی گفت: انتظار داریم نخبگان شهرستان ضمن مطالبه‌گری، برای اجرای مصوبات نیز کمک کنند، تلاش ما این است فرهنگ مطالبه‌گری را در مردم نهادینه کنیم مردم در مسیر درست مطالبه داشته باشند.

معتمدیان افزود: امروز یکی از آسیب‌هایی که در کشور داریم ترویج فرهنگ مطالبه‌سازی است، یعنی بدون توجه به اولویت‌های مردم، بدون توجه به زیرساخت‌ها و منابع دولت، مطالبات غیرکارشناسی را مطرح می‌کنند و افکار عمومی را دچار تردید کرده و تصمیم‌گیری‌ها را برای مردم دچار مشکل می‌کنند.

 

انتهای پیام
captcha