رقابت بیش از ۲ هزار متسابق در مسابقات قرآنی بسیج گیلان
کد خبر: 4101838
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

رقابت بیش از ۲ هزار متسابق در مسابقات قرآنی بسیج گیلان

معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه قدس گیلان گفت: در سال‌ جاری 2 هزار و 724 نفر در مسابقات قرآن بسیج در سراسر استان در 23 رشته با یکدیگر رقابت می‌کنند.

قرآن

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام حاتم نصیری‌نژاد، معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه قدس گیلان امروز، دوم آذرماه به‌مناسبت فرارسیدن هفته بسیج در نشست با خبرنگاران که در سالن اجتماعات بسیج برگزار شد، با بیان اینکه توجه به قرآن و آموزه‌های قرآنی یکی از اهداف سپاه و بسیج در کشور است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات متعدد خود تأکید ویژه‌ای به تدبیر حافظان قرآنی داشتند که این امر در استان گیلان در حال اجرا شدن است.

وی افزود: طبق دستور فرمانده سپاه قدس گیلان و با اقدامات صورت گرفته موفق به آموزش یک‌هزار و 313 حافظ قرآن برای اولین بار در استان در سال 99 شویم و همچنین با همکاری مسئولان دارالقرآن، بسیج و سپاه، یک‌هزار و 400 حافظ قرآن کریم نیز سال گذشته موفق به حفظ شدند.

معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه قدس گیلان از راهیابی 200 حافظ قرآن به مسابقات استانی حفظ قرآن کریم خبر داد و افزود: خوشبختانه از این 200 نفر، 23 حافظ قرآن به مرحله مسابقات کشوری اعزام شدند تا با حافظان برتر ملی رقابت کنند.در سال‌ جاری هم 2هزار و 724 نفر در مسابقات قرآن بسیج در سراسر استان در 23 رشته از جمله حفظ کل قرآن، قرائت، ترتیل، جزء‌خوانی و ... با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه 200 حافظ کل قرآن در استان گیلان وجود دارد، افزود: از یک‌هزار و 400 حافظ قرآن 200 نفر حافظ کل قرآن بوده و سعی داریم تا پایان سال و نهایتاً سال آینده تعداد حافظان کل قرآن کریم را افزایش دهیم.

معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه قدس گیلان ظرفیت این استان در حوزه ترتیل و قرائت قرآن کریم را بسیار زیاد دانست و گفت: استان گیلان در بخش ترتیل قرآن رتبه نخست کشور را کسب و در بخش 15 جزء و در بخش آقایان و بانوان نیز گیلان حائز رتبه نخست شد.

نصیری‌نژاد با تأکید بر لزوم توجه به جذب نیروهای متخصص، فارغ‌التحصیل در حوزه‌های مختلف در حلقه‌های صالحین بیان کرد: در معاونت تعلیم و تربیت بسیج سپاه قدس گیلان و در پرورش طلاب سعی داریم از جلسات صالحین نیروهایی را جذب برای حوزه علمیه و افراد متخصص برای ادارات شناسایی و به نهادهای مربوطه معرفی کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های معاونت تعلیم و تربیت بسیج سپاه قدس گیلان گفت: برگزاری محفل انس با قرآن در تمامی نواحی، پویش حفظ سوره اعلی، آغاز مسابقه قرآنی حوزه‌های مقاومت، برگزاری حلقه صالحین در تمام پایگاه‌های بسیج در قالب جهاد تبیین و روشنگری و امید آفرینی و سرکشی از خانواده شهدا از جمله برنامه‌های این معاونت در هفته بسیج است.

انتهای پیام
captcha