اهمیت نحوه مواجهه با دوست و دشمن‌‌
کد خبر: 4101348
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۹
حجت‌الاسلام جلیلی‌صفت بیان کرد:

اهمیت نحوه مواجهه با دوست و دشمن‌‌

جانشین سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با تأکید بر اینکه باید در امور دینی استقامت کنیم، چرا که شرط موفقیت و پیروزی در همه شئون زندگی این است، اظهار کرد: یکی از مسائلی که در جامعه امروز مهم است، دوست و دشمن‌شناسی و نیز نحوه برخورد با دوست و دشمن است.

اهمیت شناخت نحوه برخورد با دوست و دشمن‌‌به گزارش ایکنا، آیین اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان پایور و وظیفه و بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن ویژه دانشجویان و هنرآموزان نیروی هوایی ارتش، ۳۰ آبان‌ماه با حضور فرماند‌هان و مسئولان ارشد نهاجا، حجج‌اسلام احمد جلیلی‌صفت، جانشین سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش و سیداحمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا، همچنین سرهنگ مهدی میدانی، رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز ارتش در پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد برگزار ‌شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام جلیلی‌صفت، جانشین سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش طی سخنانی گفت: اگر آموزه‌های قرآنی در همه زوایای زندگی ساری و جاری باشد، منتج به پیروزی خواهد شد. اگر همه برنامه‌هایمان در تمام زوایای زندگی قرآنی باشد، قطعاً در تمامی زمینه‌ها موفق خواهیم بود، چرا که قرآن کلام خداست و سخن خدا بر همه سخنان برتری دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید در امور دینی و قرآنی پایدار باشیم و استقامت کنیم، چراکه شرط موفقیت و پیروزی در همه شئون زندگی این است، اظهار کرد: یکی از مسائلی که در جامعه امروز مهم است، دوست و دشمن‌شناسی و نیز نحوه برخورد با دوست و دشمن است.


گزارش تصویری اختتامیه مسابقات قرآن نیروی هوایی ارتش


جلیلی‌صفت با استناد به آیه ۱۱۸ سوره آل عمران «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا بِطانَةً مِنْ دُونِکُمْ لا يَأْلُونَکُمْ خَبالاً وَدُّوا ما عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضاءُ مِنْ أَفْواهِهِمْ وَ ما تُخْفی صُدُورُهُمْ أَکْبَرُ قَدْ بَيَّنَّا لَکُمُ الْآياتِ إِنْ کُنْتُمْ تَعْقِلُونَ» گفت: مخاطب خدا در این آیات مؤمنین و افرادیست که پایکار هستند و به ما گوشزد می‌کند «امکان ندارد، دشمن با شما دوست شود. شاید دشمن به شما لبخند بزند، اما پشت این لبخندها زهرهای سهمگین و کشنده‌ای است که جامعه را به هلاکت می‌رساند».

جانشین سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با تأکید بر اینکه دشمنی که مقابل مردم و نظام صف‌آرایی کرده از تمام امکاناتش علیه شما استفاده خواهد کرد و انسان‌های بی دین و فاسد را علیه شما به کار می‌گیرند، بیان کرد: باید خدا را شاکر بود که دشمنان اسلام از ابلهان هستند. در دهه ۶۰ در حال جنگ درونی و بیرونی با کل دنیا بودیم، اما مردم، مقاومت و ایثار کردند، امروز و شرایط کنونی کشور از آن دوران بدتر نیست. خوشحالیم که دشمنان این مرز و بوم از ابلهان هستند.

وی ادامه داد: روزی خواهد رسید که همین خانواده شهدا و ملت و مردم در مسجدالاقصی نماز جماعت برپا خواهند کرد و در آن روز سران صهیونیست به دست همین مردم به سزای اعمالشان خوهند رسید و این وعده خداست برای پیروزی انسان‌هایی که برای خدا قیام کردند.

جلیلی‌صفت با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه دشمن از رشد علمی، تسلیحات نظامی و فناوری روزافزون ایران عصبانی است، بیان کرد: دشمن دنبال ایجاد ناامنی در کشور است تا به نظام ضربه بزند. دشمنان اگر مرد هستند خودشان بیایند به میدان، چرا اوباش و تعدادی جوان فریب‌خورده را اجیر می‌کنند تا ایجاد ناامنی کنند. ما سختی‌های فراتر از این اغتشاشات را درک کرده‌ایم و هشت سال با کل دنیا جنگیدیم، سال ۵۸ جاسوسان آمریکایی را دستبند زدیم، ما انقلاب کردیم اما امروز ما مردم سال ۶۰ نیستیم.

وی با تأکید بر اینکه دشمن خودش به میدان نمی‌آید چون می‌داند، پاسخ ایران سخت و کوبنده خواهد بود، گفت: قطعا این انقلاب زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است و قطعاً روزی خواهد رسید که تمام مردم عزیز ایران اسلامی قدرت مطلق دنیا خواهد شد. نیروهای مقاومت در لبنان و فلسطین و جای جای دنیا، سنگ‌هایشان تبدیل به موشک شده است. این از برکت انقلاب اسلامی ایران است.

جانشین سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش ادامه داد: چندی پیش رهبر انقلاب فرمودند «هر جا نیاز باشد به دوستانمان کمک خواهیم کرد، ما آنها را کمک کردیم تا به اینجا رسیده‌اند». این نقش قرآن و انقلاب را نشان می‌دهد و این ها تماما از تأثیرات آموزه‌های قرآنی و دینی در سطوح مختلف کشور است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا به زودی شاهد برگزاری برنامه‌های متعدد قرآنی، مسابقات قرآن در مسجدالاقصی، مسجدالنبی(ص) و خانه خدا باشیم.

حسن ختام این برنامه تجلیل از رتبه‌های برتر رشته‌ها با اهدای هدیه و لوح سپاس بود. برترین‌های این دوره به مرحله نهایی مسابقات قرآن آجا راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha