برگزاری ۴ رزمایش محرومیت‌زدایی در سمنان
کد خبر: 4101252
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

برگزاری ۴ رزمایش محرومیت‌زدایی در سمنان

رئیس بسیج سازندگی استان سمنان از برگزاری چهار رزمایش جهادی با موضوع محرومیت‌زدایی در استان خبر داد و گفت: در رزمایش جهادگران فاطمی ۶۴۷ گروه جهادی حضور دارند.

برگزاری 4 رزمایش محرومیت‌زدایی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، مهدی کاشفی، رئیس بسیج سازندگی استان سمنان، عصر روز گذشته، 29 آبان در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه برگزاری چهار رزمایش جهادی در استان سمنان، گفت: رزمایش اول موسوم به جهادگران فاطمی در بهار سال جاری در استان سمنان و با حضور گروه‌های جهادی در بخش‌های مختلف خدمت رسانی شامل عمرانی، آبرسانی، درمانی برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه دومین رزمایش نیز در همان ابتدای سال و در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ با حضور بسیجیان از سراسر استان سمنان برگزار شد اظهار کرد: توانستیم شاهد ارائه خدمات خوبی در حوزه محرومیت‌زدایی باشیم، که سومین رزمایش خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی استان سمنان در تابستان سال جاری برگزار شد.

رئیس بسیج سازندگی استان سمنان ادامه داد: چهارمین رزمایش بسیج سازندگی موسوم به جهادگران فاطمی دو از روز گذشته همزمان با سراسر کشور در استان سمنان آغاز به کار کرده است.

کاشفی با تأکید بر اینکه ۶۴۷ گروه جهادی در این رزمایش حضور دارند که در این راستا پنج هزار و ۴۰۰ بسیجی در هشت شهرستان استان سمنان، در رزمایش برگ جهادگران فاطمی حضور داشته و از روز گذشته فعالیت‌هایشان را در بخش‌های مختلف عمرانی، خدماتی، درمانی، فرهنگی، آبرسانی آغاز کرده‌اند.

به گفته وی رزمایش جهادگران فاطمی دو به مدت 10 روز تداوم خواهد داشت که ۱۲ کارگروه برای این رزمایش تعریف شده و منطقه عملیاتی آن هم روستاهای محروم و کمر برخوردار و حواشی شهرهای استان خواهد بود.

رئیس بسیج سازندگی استان سمنان درباره عرصه‌های خدمت‌رسانی در این رزمایش، گفت: گروه‌های جهادی در حوزه عمرانی شامل تعمیر خانه نیازمندان، تعمیر مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، ساخت سرویس بهداشتی، حمام و لایروبی قنوات، انهار و تجهیز مدارس روستایی و زیبا سازی مدارس و … فعالیت خواهند داشت.

کاشفی با بیان اینکه کمک به دامداران شامل سلامت دام و محیط دامداری از دیگر بخش‌های این اردوی جهادی است، افزود: در حوزه کشاورزی، موضوع مشاوره به کشاورزان و کمک به کشاورزان نیازمند در اردوی جهادگران فاطمی دو لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه کمک مؤمنانه در ۳۱ عرصه از دیگر بخش‌های رزمایش خواهد بود، افزود: روز گذشته شاهد توزیع هشت هزار سبد کالا بین نیازمندان استان سمنان بودیم که این موضوع البته در طول روزهای آتی هم تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha