مسئول اشرافی درکی از مشکلات مردم ندارد
کد خبر: 4101048
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶

مسئول اشرافی درکی از مشکلات مردم ندارد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ضمن اشاره به اینکه مسئول اشرافی درکی از مشکل مردم ندارد، گفت: اگر ما اهل امر به معروف و نهی از منکر شویم مسئولان را هم همراهی و کمک می‌کنیم، اگر یک مسئول پایش را کج گذاشت و ما به او تذکر دادیم نتایج خوبی خواهیم گرفت.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، 29 آبان در جمع دانشجویان دانشگاه پیام‌نور مرکز قزوین با بیان اینکه یکی از اهداف انبیا به شکوفایی رساندن استعدادهای انسان است، گفت: انقلاب نیز موظف است این کار را انجام دهد، انقلاب باید بیاید هر چه دارد را در اختیار مردم قرار دهد تا گنج‌های استعدادی انسان‌ها شکوفا شود.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: همه انبیا برای کرامت انسانی آمده‌اند، کرامت انسان خیلی اهمیت دارد، خداوند در سوره علق پایه‌گذاری علم، دین و دانشگاه را کرده است، خداوند در این سوره می‌فرماید همه عالم اسماءالله است.

وی بیان کرد: همین که خالقیت خدا اعمال شد و مخلوق یعنی انسان دیده شد، بلافاصله خدا فرمود من ربِّ اکرم هستم، یعنی از کرامت حرف می‌زند، خداوند در آیه 70 سوره اسراء به همه انسان‌ها می‌گوید «ولقد کرمنا بنی آدم»، خداوند می‌فرماید من بنی آدم را نیز با کرامت آفریدم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید من برای این مدرسه کمالات انسانی کتابی به نام قرآن کریم را فرستادم، چون موضوع درس در این مدرسه کرامت است، خداوند می‌فرماید «انه لقرآن کریم»، یعنی این کتاب درسی برای شکوفایی کرامت انسان‌هاست و هر آیه آن برای کرامت انسان‌ها برنامه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: آیا همه این اهداف در حکومت انبیا یا در انقلاب اسلامی اجرا شده‌اند؟ این‌ها نسبی است، پیغمبر فرمودند اگر من قاضی بودم و حکمی را صادر کردم و در حکم من حق کسی ضایع شد باید حق او برگردانده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان در رابطه با مردمی نبودن برخی مسئولین، تأکید کرد: مسئولان باید مردمی باشند؛ ما هم این را مطالبه داریم، ما مسئولانی که مردمی نیستند را می‌بینیم و بایستی تذکر بدهیم اما خوب است مردمی‌ها را هم ببینیم و به آن‌ها خداقوت بگوییم.

وی تصریح کرد: مسئولی که اشرافی است چطور می‌تواند با مردم زندگی کند و مشکلات مردم را درک کند؟ اگر ما اهل امر به معروف و نهی از منکر شویم مسئولان را هم همراهی و کمک می‌کنیم، مسئولان هم برادران و خواهران ما هستند، احتیاج به کمک دارند، اگر یک مسئول پایش را کج گذاشت و ما به او تذکر دادیم نتایج خوبی خواهیم گرفت.

امام جمعه قزوین در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان در رابطه با دستاوردهای انقلاب خاطرنشان کرد: ما در دوران دفاع مقدس برای تأمین سلاح مشکل داشتیم، حتی نمی‌توانستیم گلوله آرپی‌جی، کلاش و ژ3 تولید کنیم اما امروز پیشرفت ما در عرصه نظامی به گونه ایست که آخرین موشکی که ساخته‌ایم 12 هزار و 500 کیلومتر برد دارد و این پیشرفت عظیمی محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: پیش از انقلاب اسلامی آمریکایی‌ها در کوچه و خیابان‌های شهرهای ما زندگی می‌کردند و برای ما ارزشی قائل نبودند، هویدا می‌گفت ما وقتی می‌خواهیم از تهران به کرج برویم گویا باید پاسپورت داشته باشیم اما آمریکایی‌ها راحت می‌روند و می‌آیند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: قانون کاپیتولاسیون در حال حاکم شدن در کشور ما بود، البته حاکم شده بود، مطابق این قانون اگر یک آمریکایی در ایران هر جنایتی می‌کرد ایران حق نداشت او را محاکمه کند و باید می‌رفت در آمریکا محاکمه می‌شد.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به نمونه‌ای از محاکمه آمریکایی‌ها در خاک خودشان گفت: یک جنایتکار آمریکایی که حدود 300 انسان مظلوم را با انهدام یک هواپیما به شهادت رساند، نه تنها در آمریکا محکوم نشد، بلکه به او مدال هم دادند و او را به عنوان قهرمان ملی معرفی کردند.

وی اضافه کرد: ما از چنین فضاهایی رسیده‌ایم به اینکه دستاوردهای عظیمی داریم، دانشمندان ما ارزش و احترام دارند، در عرصه‌های مختلف علمی دستاوردهای بزرگی داشته‌ایم، پیشرفت‌هایی در زمینه‌های مختلف داشته‌ایم و در رده‌بندی‌های بالای جهانی قرار داریم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: ما پیش از انقلاب در تولید علم جایگاهی نداشتیم اما پس از انقلاب اسلامی کشورهایی هستیم که در رشد تولید علم در رده‌های بالا قرار داریم و اینها موضوعاتی است که باید ببینیم و به آن افتخار کنیم و هر روز در مسیر تقویتش بکوشیم.

انتهای پیام
captcha