مرکز مجمع خیرین یاریگران زندگی در یزد راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4100822
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰

مرکز مجمع خیرین یاریگران زندگی در یزد راه‌اندازی می‌شود

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد با اشاره به ایجاد مجمع خیرین «یاریگران زندگی» در برخی استان‌های کشور گفت: مقدمات راه‌اندازی این مجمع در استان نیز فراهم شده و در آینده‌ای نزدیک شروع به‌کار می کند.

محمدحسین امامی، رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدحسین امامی، رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان یزد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه موادمخدر هنوز برای برخی از گروه‌های جامعه ناشناخته است و اطلاعات و آگاهی درستی از آسیب‌های آن ندارند اظهار کرد: متأسفانه برخی جذابیت‌ها از جمله بسته‌بندی برخی از انواع موادمخدر نیز در کنار ناآگاهی، جامعه نوجوان و جوان را به استفاده از موادمخدر ترغیب کرده است.

وی با اشاره به ایجاد «مجمع خیرین یاریگران زندگی» در برخی استان‌های کشور گفت: مقدمات راه‌اندازی این مجمع در استان نیز فراهم شده و در آینده‌ای نزدیک شروع به‌کار می کند.

امامی ادامه داد: در راستای این برنامه و با حضور یکی از فعالان اجتماعی سرشناس کشور تلاش می‌شود با گردهم‌آوری فعالان اجتماعی و صنعتگران، افراد آسیب‌دیده از این بخش را با ایجاد فرصت‌های شغلی از مواجه با آسیب مجدد و تبعات بعدی، تحت پوشش قرار دهند. 

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ نفر بانوی معتاد یزدی داوطلب درمان اعتیاد بوده‌اند، آمار جمعیت بانوان معتاد در استان را به تبع آمارهای کشوری هم اکنون حدود ۱۵ درصد جمعیت معتادان عنوان کرد.

وی با اشاره به علل افزایش اعتیاد در استان یزد یادآور شد: بزرگترین معضل استان مهاجر پذیر شدن آن است و افزایش کارگران در صنایع سنگین و سختی کار آنها، گرایش به مواد مخدر را در این استان افزایش داده است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان یزد با اشاره به وضعیت کمپ‌های ترک اعتیاد در استان یزد بیان کرد: در سطح استان تنها یک کمپ ترک اعتیاد وجود دارد که البته ظرفیت همین یک کمپ نیز تکمیل نیست زیرا زنان به دلایل خانوادگی، تمایلی به حضور در کمپ‌ها ندارند و اغلب زنان معتاد فاقد خانواده برای ترک به این مراکز مراجعه می‌کنند.

وی، احداث کمپ ماده ۱۶ را یکی از نیازهای اصلی استان دانست و تصریح کرد: احداث کمپ ماده ۱۶ توسط استانداری مطرح شد اما کمیته شورای کشوری به ریاست سازمان بهزیستی موافقت خود را تاکنون اعلام نکرده است.

محبوبه وفائیان، دبیر کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد نیز در این نشست از راه‌اندازی مرکز غربالگری و مشاوره ویژه دانش‌آموزان با عنوان «خانه پیشگیری از اعتیاد» در مرکز امام حسین(ع) خبر داد و گفت: همچنین در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی در زمینه اطلاع رسانی به دانش آموزان در خصوص مواد مخدر و تبعات سوءاستفاده از آنها مطالب آموزشی ارائه می‌شود.

وی، برگزاری جشنواره فرهنگی نوجوان سالم را از دیگر اقدامات در مدارس اعلام کرد و با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها نیز از اجرای طرح پیام ویژه دانشجویان جدیدالورود خبر داد. 

انتهای پیام
captcha