خدمات بسیج را به درستی تبیین نکردیم / از جانفشانی در جنگ تا ایثار در دوران کرونا
کد خبر: 4100337
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

خدمات بسیج را به درستی تبیین نکردیم / از جانفشانی در جنگ تا ایثار در دوران کرونا

فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز با اشاره به عملکرد بسیج در دوران‌های مختلف انقلاب اسلامی گفت: عرصه فعالیت بسیج بسیار فراتر از آن چیزی است که بتوان بیان کرد و باید در این زمینه جهاد تبیین انجام دهیم.

مجید علیپور، فرمانده سپاه بقیةالله شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مجید علیپور، فرمانده سپاه بقیةالله شیراز امروز، 26 آبان‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به در پیش رو بودن هفته بسیج گفت: یکی از برکات و نعمت‌هایی که خداوند به برکت نفس الهی امام خمینی(ره) نصیب ملت ایران کرد،، ایجاد بسیج مردمی است که بر پایه تفکر اهل بیت(ع) به خصوص مکتب عاشورا بنیان گذاشته شد.

وی افزود: در طی سالیان گذشته عمر بسیج، مجموعه بسیجیان و سازمان بسیج در تمام عرصه‌هایی که نظام و انقلاب و مردم به حضور آن‌ها احتیاج داشتند، بی‌توجه به همه حاشیه‌ها و بعضاً بی‌مهری‌ها و تبلیغات سوئی که بر علیه این مجموعه خدوم وجود داشت، صرفاً با نگاه به خدمت به مردم و نظام و انقلاب فعالیت کرد.

علیپور اظهار کرد: در هر عرصه‌ای که این نظام و انقلاب نیاز به حضور مردمی داشته است، این بسیج بود که با نیت قربةالی‌الله و با افتخار تمام در صحنه‌های مختف حاضر شد و امروز این افتخار نصیب بسیجیان است که شرورترین دشمنان خدا و دولت‌های متخاصم  بسیج را دشمن خود می‌دانند و آن را تخریب می‌کنند و این نشان می‌دهد که بسیج در مسیر درستی قدم برداشته و طی کرده است.

فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز با اشاره به عملکرد بسیج در دوران‌های مختلف انقلاب اسلامی گفت: در دوران دفاع مقدس مهم‌ترین حضور بسیج در صحنه وجود داشت و شاید اگر بسیجیان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور پیدا نمی‌کردند، سرنوشت جنگ طور دیگری رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه بسیج در دوران دفاع مقدس هزاران شهید را که از بهترین یاران انقلاب بودند، تقدیم کرد، گفت: بعد از دوران دفاع مقدس هم هر جا که نیاز بود، حضور بسیجیان در عرصه‌های مختلف پررنگ بود و همواره بسیج در عرصه خدمت‌رسانی به مردم و تأمین امنیت پایدار مردمی و در موضوعات فرهنگی، اجتماعی و تمام عرصه‌ها با بصیرت و با انگیزه حضور پیدا کرده و توانسته است نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کند.

علیپور خدمت‌رسانی بسیج را در به خصوص در بلایای طبیعی از قبیل سیل، زلزله و همچنین دوران شیوع کرونا و خدمت جهادی به بیماران کرونا در بیمارستان‌ها را یادآور شد و افزود: همواره طی این سال‌ها هرجا که مردم نیاز به کمک داشتند بسیجیان قالب گروه‌های جهادی بار بزرگی را از دوش ملت و مردم برداشتند. در دوران کرونا که تمام دنیا درگیر بودند، بسیجیان با حضور در عرصه‌های مختلف به مقابله با این ویروس و کم کردن آلام مردم پرداختند.

فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز یادآور شد: در کنترل بیماری کرونا و کمک به کادر درمان، تهیه و توزیع مواد بهداشتی و همچنین یاری رساندن به بیماران کرونا و افرادی که کسب و کارشان دچار مشکل بودند، این بسیجیان بودند که حضور به موقع و مؤثری داشتند و با شناسایی نیازمندان، هزاران بسته معیشتی را توزیع کردند.

وی با بیان اینکه هنوز بسیاری از خدمات بسیج را به درستی نتوانستیم برای مردم تبیین کرده و جلوه‌گری کنیم، تأکید کرد: واقعاً عرصه فعالیت بسیج بسیار فراتر از آن چیزی است که بتوان بیان کرد و باید در این زمینه جهاد تبیین انجام دهیم.

علیپور باز هم تأکید کرد: مجموعه بسیج صرفاً با نگاه خدمت به مردم در تمام عرصه‌ها تا پای جان حاضر هستند تا کمک کنند که آرامش و امنیت مردم حفظ شود و مشکلات آنان برطرف شود.

اجرای 1200 برنامه هفته بسیج توسط سپاه بقیةالله(عج) شیراز

فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه هفته بسیج در سال جاری از روز یکشنبه، 29 آبان با شعار «بسیج؛ خدمتگزار ملت ایران» را آغاز می‌کنیم که به طور کلی به همت این ناحیه بیش از یک هزار و 200 برنامه طی این هفته توسط حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت سپاه بقیةالله(عج) اجرا خواهد شد.

وی، گلباران قبور شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)، دیدار با خانواده شهدا توسط بسیجیان، برگزاری 52 یادواره شهدای محلات با محوریت گرامیداشت یاد شهدای حرم شاهچراغ(ع)، برپایی نشست‌های روشنگری و بصیرت‌افزایی جهاد تبیین، توزیع 3 هزار بسته معیشتی میان نیازمندان، اجرای پویش نذر خون توسط بسیجیان، برپایی میز خدمت با محوریت بسیج ادارات در محلات مختلف و روستاها، اجرا و افتتاح 11 پروژه عمرانی و ساخت و مرمت 24 منزل محرومین با اعتبار 400 الی 600 میلیون تومان را از جمله برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

به گفته علیپور، راه‌اندازی کارگاه اشتغال، ایجاد پایگاه‌های مقاومت و حوزه مقاومت، برگزاری کارگاه‌های مشاوره و سبک زندگی و مهارت‌های زندگی، اختتامیه مسابقه کتابخوانی که در هفته دفاع مقدس شروع شد و تاکنون بیش از 2500 نفر از سراسر استان در این مسابقه شرکت کردند، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد که تاکنون 198 زندانی جرائم غیرعمد توسط بسیجیان بقیةالله(عج) آزاد شده‌اند، برگزاری جام فوتسال دانش‌آموزی شهرستان شیراز به نام جام آرتین که در هفته بسیج شروع می‌شود و در دهه فجر مراسم اختتامیه آن به اجرا درخواهد آمد از دیگر برنامه‌های هفته بسیج امسال این ناحیه از سپاه هستند.

وی همچنین از آغاز رزمایش جهادگران فارس از 28 آبان‌ماه جاری به مدت یک هفته در سراسر نقاط استان فارس خبر داد و گفت: این رزمایش در عرصه‌های مختلف محرومیت‌زدایی، مسائل فرهنگی، اجتماعی و سازندگی اجرا می‌شود که تاکنون 52 گروه جهادی سپاه بقیةالله(عج) جهت حضور در این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند.

فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز همچنین ایجاد اشتغال و تسهیل‌گری در این موضوع و اعطای وام را از جمله فعالیت‌های مهم بسیج عنوان کرد و گفت: تمام مردم می‌توانند برای دریافت این وام‌ها مراجعه کرده و درخواست خود را ارسال کنند.

علیپور در پایان یادآور شد: امسال سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز در جشنواره مالک اشتر سپاه فجر فارس در حوزه‌های مختلف حائز رتبه اول شده و رده برتر در سطح سپاه استان فارس شد.

انتهای پیام
captcha