دانش‌آموزان قدرت «نه گفتن» را در خود پرورش دهند
کد خبر: 4099257
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲

دانش‌آموزان قدرت «نه گفتن» را در خود پرورش دهند

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در دنیای امروز کسی باسواد است که بتواند در موقعیت مناسب تصمیم مناسب بگیرد، گفت:‌ دانش‌آموزان باید قدرت «نه گفتن» را در خود پرورش دهند.

مسعود حمیدی نژادبه گزارش ایکنا از خوزستان، مسعود حمیدی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در آیین افتتاحیه یازدهمین دوره هفته مبارزه با مواد مخدر که امروز، ۲۲ آبان‌ در دبیرستان طلایه‌داران اهواز برگزار شد، گفت: خانواده‌ها و معلمان باید به فرمایش مقام معظم رهبری به تحصیل و تهذیب دانش‌آموزان توجه داشته باشند؛ منظور از تحصیل، مطالعه کتاب نیست، بلکه در دنیای امروز کسی باسواد است که بتواند در موقعیت مناسب تصمیم مناسب بگیرد و قدرت نه گفتن را در خود پرورش دهد و بتواند خوب را از بد تشخیص دهد.

وی افزود: مهم‌تر از یادگیری کتاب، یادگیری راه و روش زندگی است. دانش‌آموز باید بتواند پرورش یابد و در جامعه برای خود جایگاه اعتقادی و اجتماعی پیدا کند. ارتباط با مسجد و قرآن و توجه به مسائل اعتقادی می‌تواند یکی از راه‌هایی باشد که این جایگاه را تقویت کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اهمیت توجه به ورزش گفت: ورزش برای تقویت جسم انسان مهم است. در بهمن‌ماه میزبان مسابقات کشوری فوتبال متوسطه دوم هستیم که مصداقی از ارزش ورزش است.

حمیدی‌نژاد گفت: یکی از کارهایی که برای هفته مواد مخدر باید انجام و در بحث خودباوری باید به آن پرداخته شود این است که کودکان را برای گرفتن مسئولیت در آینده آماده کنیم.

انتهای پیام
captcha