حضور قاریان و فعالان قرآنی ممتاز در مساجد اثربخش است
کد خبر: 4099128
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
معاون اجرایی مجمع قرآنی السابقون سیستان‌و‌بلوچستان:

حضور قاریان و فعالان قرآنی ممتاز در مساجد اثربخش است

معاون اجرایی مجمع قرآنی السابقون با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی، حضور قاریان و فعالان قرآنی ممتاز را در مساجد محلات گامی مؤثر در این زمینه توصیف و گفت: حضور قاریان و فعالان قرآنی برتر در مساجد بسیار اثر بخش است.

محمدمهدی فکری معاون اجرایی السابقون سیستان و بلوچستانمحمدمهدی فکری، معاون اجرایی مجمع قرآنی السابقون سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از استان، ضمن تأکید بر لزوم برگزاری و ترویج فعالیت‌های قرآنی، گفت: برگزاری مسابقات قرآن در سطح استان به‌ویژه شهر زاهدان، فرصتی برای ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی برای نسل نوجوان و جوان فراهم می‌کند.
 
وی با بیان اینکه برگزاری کرسی‌ها و رقابت‌های قرآنی فرصت ایجاد فضای معنوی جامعه با قرآن کریم را فراهم می‌کند، افزود: باید تمام دستگا‌ه‌ها و نهادهای فرهنگی در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند و پای کار بیایند.
 
فکری با اشاره به راهکارهای تحقق تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی افزود: مسجد علاوه بر اینکه به‌عنوان مکان اصلی و خانه قرآن محسوب می‌شود، بلکه می‌توان آن‌را به یک پایگاه قرآنی تبدیل کرد و برای تحقق این امر لازم است تا مراجع و قاریان برتر قرآنی و فعالان قرآنی در رده‌های سنی مختلف را به مساجد محلات دعوت کرد.
 
این قاری جوان سیستان و بلوچستان ادامه داد: اگر مردم و نسل جوان در محلات احساس کنند که در مساجد محله خود شاهد حضور قاریان جوان و موفق در حوزه قرآن هستند بیشتر برای شرکت در برنامه‌های قرآنی تمایل نشان داده و تشویق خواهند شد.
 
فکری با اشاره به نقش کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در توسعه و تقویت کرسی‌ها و برنامه‌های قرآنی اظهار کرد: توجه به فعالیت‌های قرآنی و تنوع‌بخشی به این فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی کانون‌ها به‌صورت منسجم و تعامل این کانون‌ها موجب می‌شود در تحقق هر مسجد یک پایگاه قرآنی روز به روز موفق‌تر عمل شود.
 
وی در پایان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی، حضور قاریان و فعالان قرآنی ممتاز را در مساجد محلات گامی مؤثر در این زمینه توصیف و گفت: حضور قاریان و فعالان قرآنی برتر در مساجد بسیار اثر بخش است.
انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ماندانا کیخا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۲ - ۱۳:۳۱
0
0
درود بر جوانان قرآنی آتش به اختیار
علیرضا فرخنده نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۲ - ۱۳:۳۴
0
0
احسنت.
captcha