بانوان سرپرست خانواده در کهگیلویه‌وبویراحمد شناسایی و توانمند می‌شوند
کد خبر: 4098772
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵

بانوان سرپرست خانواده در کهگیلویه‌وبویراحمد شناسایی و توانمند می‌شوند

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد از اجرای طرح شناسایی بانوان سرپرست خانواده در جهت حمایت و توانمندسازی از این قشر جامعه خبر داد.

مدبرنژاد، مدیرکل بانوان استانداری استان

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری استان، عاطفه‌السادات مدبرنژاد، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 20 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، از اجرای طرح شناسایی بانوان سرپرست خانواده در جهت حمایت و توانمندسازی از این قشر جامعه خبر داد و اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای میان کمیته امداد و وزارت کشور برای اجرای طرح توانمندسازی و ارتقای سلامت اجتماعی بانوان نیازمند غیر تحت حمایت سازمان‌های حمایتی با مشارکت گروه‌های مردمی و با رویکرد خانواده محور منعقد شده است.

وی بیان کرد: این طرح شامل زنان مطلقه، زنانی که همسران آنها فوت شده، زنانی که همسران از کار افتاده دارند و دختران تجرد قطعی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند می‌شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد با تأکید بر اینکه بانوانی که در این طرح شناسایی می‌شوند نباید تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی و یا صندوق بازنشستگی باشند، تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح شناسایی هدفمند و ارائه خدمات توانمندسازی زنان در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تربیتی، روانشناختی، حقوق، بهداشت و سلامت، حمایتی و معیشتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است.

مدبرنژاد افزود: این طرح شامل زنان کمتر از ۵۰ سال که ترجیحاً فرزند زیر ۲۰ سال دارند و در دهک‌‌های یک تا پنج قرار دارند می‌شود، این زنان با همکاری کمیته امداد شناسایی و در آیتم‌های ذکر شده توانمند می‌شوند.زنانی در استان هستند که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند اما در زمره بانوان سرپرست خانواده محسوب می‌شوند و روزانه تعدادی از این زنان جهت حمایت به دفتر حوزه زنان مراجعه می‌کنند که نیازمند پایش اساسی در این زمینه هستیم.

وی گفت: شناسایی بانوان سرپرست خانواده از طریق مراکز نیکوکاری کمیته امداد انجام می‌شود و کسانی که شرایط لازم را دارند به دفاتر امور بانوان فرمانداری‌ها مراجعه کنند تا به مراکز نیکوکاری معرفی شوند.

انتهای پیام
captcha