فتنه‌های امروزی لایه‌های پیدا و پنهان فراوانی دارد
کد خبر: 4098611
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹

فتنه‌های امروزی لایه‌های پیدا و پنهان فراوانی دارد

امام جمعه موقت بیرجند گفت: فتنه اخیر کشور به سمت فرسایشی شدن پیش می‌رود و این فتنه لایه‌های پیدا و پنهان فراوانی دارد.

حجت الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجند عصر امروز پنج شنبه ۱۹ آبان ماه در دیدار اقشار مختلف مردم استان با رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: زیربنای هر نظامی عدالت است و ظلم عامل اصلی سقوط حکومت‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه امیدها به توسعه عدالت در کشور را افزایش داده‌اید اما در تمام بخش‌های تحت مدیریت خود حضور پیدا کنید و از لوث ظلم و بی عدالتی تطهیر کنید، افزود: ایران به دلیل پیشرفت‌های اخیر خود مورد خشم دشمنان واقع شده است.

مختاری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران و روحانیون دژ محکم اسلام محمدی است و آماده جانبازی برای نظام هستیم، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی یادگار امام راحل و بیش از ۲۰۰ هزار شهید و آرزوی همه انبیا و اولیا در طول تاریخ بوده است؛ لذا وظیفه عقلی و شرعی همه ما است که با جان خود از آن حفاظت کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه فتنه اخیر کشور به سمت فرسایشی شدن پیش می‌رود و این فتنه لایه‌های پیدا و پنهان فراوانی دارد، تصریح کرد: لازم است که همه این لایه ها شناسایی و برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد و بهترین فصل الخطاب قانون و عدالت است.

وی افزود: مردم انتظار دارند آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر باعث نشود در تدوین قوانین حجاب اهمال شود و بی‌حیایی‌ها گسترده‌تر شود. باید دولت و ملت قاطعانه و قانونمند و در مسیر اسلام و با روش های قابل قبول حرکت کنند.

امام جمعه موقت بیرجند خواستار پیگیری محاکمه مفسدین و به خصوص عاملان حراج سکه در سال ۹۷ شد و گفت: با اطلاع رسانی گسترده تر باید اعتماد آسیب دیده مردم بازسازی شود.

مختاری درخواست کرد با قدرت، جدیت و قاطعیت با داعشی های داخلی که کسب و مال و جان مردم را هدف قرار دادند برخورد جدی شود تا برای آینده درس عبرت شود که اعصاب و روان مردم را خدشه دار نکنند.

تفرقه؛ حربه امروزی دشمن 

هم چنین مولوی سیداحمدعبداللهی، امام جمعه اهل سنت درمیان نیز در این دیدار مردمی رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: علمای اهل سنت نهایت تلاش خود را دارند که اختلاف‌ها به دادگاه کشیده نشود.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی دو چیزی که هرگز دشمنان نخواستند و نمی خواهند، یعنی اتحاد و انسجام و امنیت داریم، افزود: مردم انتظار خدمت رسانی از مسئولان را دارند و سه چیز می تواند عامل وحدت باشد، مشترکات که تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری همیشه بر تکیه بر مشترکات بوده است و به مقدسات همدیگر احترام بگذارید.

مولوی عبداللهی تصریح کرد: هر جا مسئولان کار و خدمت به مردم داشتند در وحدت و انسجام موثر بوده و مردم به انقلاب و نظام دلگرم شدند و مردم شیعه و سنی استان تا پای جان از میهن و انقلاب دفاع خواهند کرد.

امام جمعه اهل سنت درمیان با اشاره به مشکلات اقتصادی افزود: دشمنان جمهوری اسلامی ایران، حربه تفرقه را به عنوان حربه موثر انتخاب کردند اما ما متحدیم.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد از این مسیر برای اهداف خود استفاده کند، اما مسئولان با خدمت صادقانه می‌توانند توطئه‌های دشمن را خنثی کنند خدمت کردن به خلق اجر دنیوی و اخروی دارد، یادآور شد: خواستار فعال شدن مرز و احیای واحدهای تولیدی راکد برای اشتغال و رفع بیکاری در این شهرستان هستیم.

غلامرضا رخشانی، نماینده جانبازان، آزادگان و خانواده شهدای خراسان جنوبی در این نشست با اشاره به برخی از مشکلات ایثارگران و لزوم شنیدن شدن اعتراض آنان، تأکید کرد: اما اجازه موج سواری بر اعتراضات را نمی‌دهیم، اما اگر برخی از این اعتراض‌ها هدایت نشود معاندین از ان سوء استفاده خواهند کرد.

وی با بیان اینکه امید ما به همت دستگاه قضایی است که در کنار رأفت اسلامی در برخورد با اغتشاشگران مماشاتی نباشد، تصریح کرد: در جنگ نابرابر و تحمیلی هشت ساله عده ای سلامتی، جان و لحظات شیرین زندگی را دادند و برگشتند اخیرا بحث غرامت جنگی دوران اسارت مطرح شده است و هیچ مسئولی تاکنون با شفافیت این مسئله را مطرح نکرده است که آیا اخذ غرامت جنگی به نتیجه می‌رسد؟.

نماینده جانبازان و خانواده شهدای خراسان جنوبی خواستار روشنگری در خصوص غرامت جنگی دفاع مقدس شد تا عده ای که از این مسئله سوء استفاده می‌کنند این مسیر به مسیر ناصوابی کشانده نشود.

وی با بیان اینکه فرزندان معظم شاهد و ایثارگر که سایه پدر بر سرشان نیست اما قانون‌هایی برای آنان تصویب شده است، افزود: جای تعجب است که در دستگاه قضایی، قانونی برای فرزندان شهدا تصویب شود که برای ممنوعیت تحصیلی منعی ندارند، محروم شوند.

رخشانی به مشکلات جانبازان اشاره کرد و گفت: تعدادی از همسران و فرزندان جانباز زیر ۲۵ درصد جزء مشمولان ماده ۲۹ جامعه خدمت رسانی به ایثارگران نیستند که  خواستار الحاق خود به این ماده قانونی برای استفاده از تسهیلات هستند.

نماینده جانبازان و خانواده شهدای خراسان جنوبی به قانون ۲۱ جامعه خدمت رسانی به ایثارگران اشاره و تصریح کرد: بر این اساس سهمیه استخدامی دستگاه های اجرایی همسران جانباز زیر ۲۵ درصد قید نشده در حالی که با قید این مهم آنها نیز می توانند از این سهمیه استفاده کنند.

وی افزود: فرزندان ایثارگران در آزمونهای استخدامی از شرایط حداقل نمره معدل معاف هستند اما در وزارت علوم و آموزش و پرورش کسب حداقل نمره را ملاک قرار دادند و سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران خاک می خورد و در عمل چنین سهمیه ای نصیب فرزندان نمی‌شود.

محمد مهدی دیانی، نماینده اساتید دانشگاه‌های خراسان جنوبی

ضرورت استفاده از نخبگان 

محمد مهدی دیانی، نماینده اساتید دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه قضاوت بر اساس عدل وظیفه ذاتی قوه قضاییه است، گفت: امروز شاهدیم که با سفرهای رئیس قوه قضاییه به استان ها اعتماد مردم به این دستگاه قضایی جلب شده و تحول بنیادین اتفاق افتاده که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه مسائل حاشیه‌ای قوه قضاییه را از وظیفه ذاتی آنان مبنی بر قضاوت و پایان دادن به منازعات بین افراد و مجازات متخلفان از قانون باز نخواهد داشت، گفت: دستگاه قضایی برای کاهش پرونده های قضایی و جرم در جامعه از نخبگان دانشگاهی و حوزوی استفاده کند.

دیانی بیان کرد: جلب افکار عمومی و اعتمادسازی از اقدامات اساسی است که همه دستگاه‌ها به خصوص قوه قضاییه باید انجام دهند؛ قضاوت بر اساس عدل وظیفه ذاتی قوه قضاییه است.

وی با بیان اینکه امروز شاهدیم که با سفرهای رئیس قوه قضاییه به استان ها اعتماد مردم به این دستگاه قضایی جلب شده و تحول بنیادین اتفاق افتاده که قابل تقدیر است، افزود:‌ مسائل حاشیه‌ای قوه قضاییه را از وظیفه ذاتی آنان مبنی بر قضاوت و پایان دادن به منازعات بین افراد و مجازات متخلفان از قانون باز نخواهد داشت.

نظر افضلی، نماینده عشایر خراسان جنوبی نیز با تأکید بر اینکه عشایر از جنس وحدت هستند، اظهار کرد: ۸۰ درصد عشایر استان در مرزها مستقر هستند و به خاطر تعهد صادقانه به انقلاب اسلامی بیش از پیش بیانات مقام معظم رهبری سرلوحه زندگی آنان است.

وی پیشنهاد داد بحث واردات و صادرات دام جدی گرفته شود تسهیلات قرض الحسنه به عشایر پرداخت شود. در ادامه متناسب سازی و اصلاح قیمت گوشت قرمز، احیای کارخانجات صنایع تبدیلی تولیدات عشایر، اصلاح چاه های دامداری و ایل راه های عشایری، افزایش شعاع مرزی به ۵۰ کیلومتر برای ماندگاری در مرزها و حق سوخت نشینی از دیگر درخواست‌های نماینده عشایر خراسان جنوبی بود.

نظر افضلی با اشاره به اینکه وضعیت عشایر با قبل انقلاب قابل قیاس نیست و زحمات زیادی کشیده شده است، بیان کرد: خشکسالی ۲۰ ساله حاکم بر شرق استان رمق مردم را بریده است و زندگی را بر مردم تلخ کرده است لذا باید برای اقتصاد عشایر فکری شود.

انتهای پیام
captcha