دشمنان می‌خواهند سفره عقاید مذهبی را از زیر پای جوانان بکشند
کد خبر: 4097001
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
آیت‌الله علم‌الهدی:

دشمنان می‌خواهند سفره عقاید مذهبی را از زیر پای جوانان بکشند

امام جمعه مشهد گفت: دشمنان به دنبال براندازی دین اسلام هستند و می‌خواهند سفره عقاید مذهبی را از زیر پای جوانان بکشند. لذا کشف یک فریب‌خورده آمریکا، نشانه دین‌ستیزی است.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد و نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد و نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، ظهر امروز 13 آبان ماه، در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی(ع) برگزار شد، ضمن تشکر از مردم مشهد برای حضور در راهپیمایی روز ۱۳ آبان، اظهار کرد: نخستین حرکت تمام پیامبران الهی مبارزه و براندازی استکبار بود و حرکت امروز ما نیز در امتداد  این حرکت پیامبران است. مستکبر خود را رقیب خدا می‌داند، زیرا قبول ندارد بالاتر از او قدرتی وجود دارد و انسان‌ها در استخدام دین خدا هستند.

وی با اشاره به آیه ۴ سوره مبارکه «قصص»، ادامه داد: تا کجا باید سرنوشت مردم در استخدام مستکبران عالم باشد؟ ذات مستکبر این‌گونه است که برای تحقق مطامع دنیوی خود، حدی قائل نیست و برای اینکه انسان‌ها او را قدرت اول بدانند، به هر جنایتی دست می‌زند.

امام جمعه مشهد با اشاره به تصویب کاپیتولاسیون در مجلس ایران در زمان حکومت شاه، عنوان کرد: آن زمان بسیاری از مردم متوجه نبودند که کاپیتولاسیون و پیامدهای آن چیست و به همین دلیل، امام راحل(ره) در برابر آن خروشید و مسئله را تبیین کرد تا مردم آگاه شوند. دومین رویدادی که در ۱۳ آبان رخ داد، جنایات ایادی نظام سلطه بود که دانش‌آموزان مسلمان پیرو خط امام را به گلوله بستند و اگرچه شاه ملعون پس از این ماجرا از کشور فرار کرد، اما آمریکایی‌ها به او پناه دادند و از استرداد وی سرباز زدند و دانشجویان پیرو خط امام (ره) هم در پاسخ جاسوس‌خانه آن‌ها را تصرف و به اسناد باارزشی دست پیدا کردند که برگ دیگری از جاسوسی و جنایت آمریکایی‌ها در ایران را رقم زد.

علم‌الهدی بیان کرد: بیش از ۷۰ سال است که از جنایات آمریکا در این کشور می‌گذرد و امروز آمریکایی‌ها باید پاسخ دهند که کدام جنایت بوده که علیه ایران مرتکب نشده باشند. در این شرایط، اگر ما استکبارستیز نباشیم، حتی توان حیات در این جهان پر از ظلم را نخواهیم داشت و به عناوین مختلف، مستکبران برای ما مسئله می‌آفرینند و نه‌ فقط معادن و میادین نفت و گاز بلکه حتی نفس کشیدن ما را هم مشروط خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه ۱۳ آبان غیر از روز استکبارستیزی، روز حماسه و مقاومت ملت ایران است، تصریح کرد: مردم ما در مقابل هر توطئه آمریکایی‌ها مقاومت کردند و هر بار، آمریکایی‌ها به‌نوعی شکست خوردند. در تمام این ۷۰ سال، تنها در واقعه کودتای ۲۸ مرداد بود که آمریکایی‌ها توانستند به توفیقی دست یابند و دوباره کشور را به حکومت دیکتاتوری مبتلا کنند و در سایر عرصه‌ها همواره شکست خوردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با دانش‌آموزان فرمودند که آمریکا و انگلیس به دنبال این هستند که نوجوانان و جوانان ما به عقیده آن‌ها گرایش پیدا کنند. این بدان معناست که دشمنان به دنبال براندازی دین اسلام هستند و می‌خواهند سفره عقاید مذهبی را از زیر پای جوانان بکشند. لذا کشف یک فریب‌خورده آمریکا، نشانه دین‌ستیزی است.

علم‌الهدی اضافه کرد: امروز به برکت حکومت اسلام، کشور ما پس از اینکه در جنگ تحمیلی پیروز شد، توانست به قدرت اول نظامی منطقه تبدیل شود. این حکومت با اغتشاش جمعیت محدودی از افراد فریب‌خورده و سایر مزدوران مستقیم دشمن، سرنگون نمی‌شود. دشمن هم این را می‌داند، اما بازهم تلاش می‌کند تا حد امکان هزینه‌تراشی و سنگ‌اندازی کند، اما راهپیمایی میلیونی امروز مردم ایران حماسه قهرمانانه‌ای آفرید که باعث شد نظام ما ضربه‎‌ناپذیر شود.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه این‌هایی که کف خیابان هستند، بچه‌های ما هستند و ما با این افراد مسئله نداریم، گفت: مشکل ما با کسانی است که به فکر زد و بند با آمریکایی‌ها هستند. قرار نیست نظام، جوانان فریب‌خورده را دستگیر کند، اما اگر مزدوری به عضویت لشکر دوم داعش درآمده و قصد بازی کردن در نقشه آمریکا را داشته باشد، با او برخورد می‌شود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: آیا ضد انقلاب تا به این حد احمق است که فکر می‌کند می‌تواند در برابر قدرت نظام به آمریکا پناه ببرد؟ آیا فکر می‌کنند که از دامنه اشراف نهادهای امنیتی و قدرت نیروی انتظامی پنهان می‌مانند؟ فردی پیش ما آمد و گلایه کرد که جوانی را مشغول شعارنویسی‌های ناهنجار روی دیوار دستگیر کردیم و به نزد مقامات قضایی فرستادیم، اما او را آزاد کردند. به او توضیح دادم که بنا نیست نظام این افراد را دستگیر کند و در زندان‌ها، انبوه انسان‌ها را جمع کند، زیرا این‌ها همان جوانان فریب‌خورده‌ای هستند که امروز فقط به خاطر هیجان جنگ رسانه‌ای دشمن به خیابان آمده‌اند.

علم‌الهدی ابراز کرد: مسئولان نهادهای امنیتی و انتظامی با قدرت در صحنه هستند و با تدبیر به این مسائل ورود می‌کنند. وقایع اخیر نمونه جنگ دشمن با دین است که یک‌بار در حرم حضرت شاهچراغ(ع) عملیات تروریستی می‌کند و یک‌بار دیگر با کشف حجاب، هم‌پیمان با آمریکا می‌شود.

وی افزود: عده‌ای از افرادی که دستگیر شدند، قمقمه‌ای همراه داشتند که در آن مشروبات الکلی بوده است. این‌ها به دنبال تعارض با دین به هر قیمت ممکن هستند. حالا آقایی به خیال اینکه استاد دانشگاه است، در دانشگاه فردوسی که ‌دانشجویان در کمال آرامش تحصیل می‌کنند، تلاش می‌کند که تعداد محدودی دانشجو را تحریک کند و به خیابان بکشاند.

انتهای پیام
captcha