ترویج ازدواج؛ مهم‌ترین کار فرهنگی‌ برای حفظ جامعه
کد خبر: 4096746
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰

ترویج ازدواج؛ مهم‌ترین کار فرهنگی‌ برای حفظ جامعه

استاندار فارس با یادآوری اینکه به فرمایش پیامبر(ص)، ازدواج و تأهل مهم‌ترین کار فرهنگی‌ است که جامعه را حفظ می‌کند، گفت: یکی از پنج هدف اصلی استان در سند توسعه فرهنگی استان، بحث سبک زندگی است که یکی از نکات مهم سبک زندگی نیز ازدواج‌های به موقع و فرزندآوری است.

رزمایش احسان نبوی، استاندار فارس، امام جمعه شیرازمحمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در حاشیه رزمایش «احسان نبوی» در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به تأثیر اختصاص چنین رزمایش‌هایی به مسئله جهیزیه در راستای ترویج ازدواج گفت: با توجه به اینکه ازدواج از نظر فرهنگی بسیار تأثیرگذار است و به فرمایش پیامبر(ص)، ازدواج و تأهل مهم‌ترین کار فرهنگی‌ است که جامعه را حفظ می‌کند بنابراین هر کاری که در این راستا انجام می‌شود، کار خیری است.

وی ادامه داد: در این خصوص سه نکته اهمیت دارد؛ یکی بحث خود ازدواج که یکی از ملزومات آن جهیزیه است و دیگری بحث مسکن و اشتغال است. در هر سه مورد کمیته امداد حضرت امام(ره) در حال تلاش است و امیدواریم که با  سایر سازمان‌ها و خیران نیز در کنار هم بتوانیم این سه مسئله اصلی ازدواج، اشتغال و مسکن را به خصوص برای اقشار کم درآمدتر حل کنیم.

ایمانیه در پاسخ به نقش دستگاه‌های مختلف در سند نقشه مهندسی فرهنگی استان در این زمینه اظهار کرد: کمیته امداد حضرت امام نقش پررنگی دارد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد مستضعفان نیز کمک می‌کند و مجامع خیرین به مسئله ازدواج توجه ویژه دارند و همه در این زمینه دست به دست هم خواهند داد.

استاندار فارس ادامه داد: همچنین در شورای فرهنگی عمومی نیز بارها بحث شده است و یکی از پنج هدف اصلی استان هم در سند توسعه فرهنگی استان، بحث سبک زندگی است که یکی از نکات مهم سبک زندگی نیز ازدواج‌های به موقع و فرزندآوری است.

انتهای پیام
captcha