آغاز توزیع ۲۰۰۰ جهیزیه میان نوعروسان استان فارس
کد خبر: 4096743
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰

آغاز توزیع ۲۰۰۰ جهیزیه میان نوعروسان استان فارس

همزمان با میلاد امام حسن عسکری(ع)، در رزمایش «احسان نبوی» 2 هزار سری جهیزیه بین نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد استان فارس در راستای ترویج و تسهیل ازدواج زوج‌های جوان توزیع شد.

رزمایش «احسان نبوی»، کمیته امداد فارس، توزیع جهیزیهبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع)، رزمایش «احسان نبوی» امروز، ۱۲ آبان با توزیع ۲۰۰۰ سری جهیزیه بین نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد استان فارس در راستای ترویج و تسهیل ازدواج زوج‌های جوان با حضور مسئولان استان در مجتمع فرهنگی و تربیتی شهید آیت‌الله ربانی شیراز برگزار شد.

مرتضی موصلی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس در این مراسم ضمن تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع) گفت: این رزمایش در راستای تسهیل ازدواج زوج‌های جوان برگزار شده است.

وی یادآور شد: امسال با همراهی بسیج سازندگی و مجموعه سپاه فجر، مشترکاً بنا شده است، بیش از 3 هزار فرصت شغلی را در سطح استان ایجاد کنیم؛ همچنین یک هزار و 200 مسکن را به طور مشترک در سطح روستاهای استان داریم، می‌سازیم.

موصلی با بیان اینکه راهبرد قالب کمیته امداد حضرت امام(ره) در عرصه خدمت‌گزاری برای جامعه اسلامی با توجه به هدایت‎‌های مقام معظم رهبری و مطالباتی که ریاست جمهوری از این نهاد داشتند در حوزه توانمندسازی جامعه هدف این نهاد است، گفت: همچنین توانمند سازی اقتصادی با محوریت اشتغال و کسب و کارهای خرد نیز مورد توجه است، در جلسه‌ای که آیت‌الله دژکام در جمع مدیران امداد حضور داشتند از ما خواستند در حوزه اشتغال بتوانیم سرمایه‌گذاری ویژه‌ای را انجام دهیم که در این راستا در تلاش هستیم بیش از سهمیه‌ای که در نظر گرفته شده است برای سال جاری برای استان داشته باشیم.

وی با تصریح اینکه علاوه برتوانمندسازی اقتصادی، توانمند سازی فکری، فرهنگی و اجتماعی نیز در راستای تحقق مفاد سند نقشه مهندسی فرهنگی استان در دستور کار ما قرار دارد، اضافه کرد: بر اساس مفاد این سند مقرر شده که یکی از برنامه‌های ما تسهیل فرایند ازدواج و کمک به ازدواج آسان زوج‌های جوان باشد که این برنامه نیز در این راستا تدارک دیده شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با اشاره به تأکیدات استاندار بر توجه به ازدواج جوانان گفت: کمک به ازدواج زوج‌های جوان یکی از راه‌هایی است که می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده کمک کند.

موصلی با ذکر این نکته که 2 هزار سری جهیزیه در  این رزمایش آماده شده است، یادآور شد: کالاها از شرکت‌های ایرانی تهیه شده است و شامل پنج قلم کالای اساسی از جمله یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، تلوزیون، جاروبرقی و فرش است که توسط مجموعه امداد امام، ۲۰ درصد زیر قیمت کارخانه از شرکت‌های ایرانی تهیه شده است و از امروز به شهرستان‌های مختلف استان ارسال می‌شود.

وی با یادآوری اینکه در شش ماهه اول سال نیز در همین راستا یک هزار و 400 سری جهیزیه را داشتیم و امروز نیز 2 هزار سری آماده شده است، گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال جاری زمینه تشکیل خانواده برای ۶ الی ۷ هزار زوج جوان را در سطح استان فارس فراهم کنیم.

موصلی ادامه داد: علاوه بر بحث ازدواج، هر یک از همسران این نوعروسان اگر بیکار باشند و شاغل نباشند، تسهیلات اشتغال تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان می‌تواند به آن‌ها تعلق گیرد، چه سرپرست خانواده از جامعه مددجوی ما باشد چه نباشد و همین که همسر جزو جامعه مددجوی ما است تسهیلات اشتغال را بر اساس مصوبات به آنان می‌دهیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس تصریح کرد: ارزش هر سری جهیزیه حدوداً ۲۳ میلیون تومان است که حمل آن به استان رایگان بوده و توسط کارخانه ها انجام شده است.

وی ضمن قدردانی از  بیش از ۴۰۰ هزار نیکوکار امداد استان گفت: سی درصد منابع اقلام این جهیزیه ها توسط نیکوکاران و  ۷۰ درصد از طرف مجموعه امداد امام تأمین شده است، همچنین علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی، در شش ماهه اول امسال در بیشتر سرفصل‌های حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی، بین ۲۰ تا ۳۰ درصد رشد داشتیم.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از تعدادی از خیرین که در این رزمایش مشارکت داشتند، تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha