کرسی‌های تلاوت قرآن در سیستان‌و‌بلوچستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4096082
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

کرسی‌های تلاوت قرآن در سیستان‌و‌بلوچستان برگزار می‌شود

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت سیستان و بلوچستان، ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی حمله عوامل داعش به حرم مطهر شاهچراغ(ع) در شیراز و تسیلت به خانواده شهدای این واقعه، گفت: بیش از ۵ کرسی تلاوت قرآن در نقاط مختلف استان در گرامیداشت مظلومیت شهدای حادثه شاهچراغ، در دستور کار قرار دارد.

کرسی تلاوت قرآن در زاهدانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، سیدمهدی پورموسوی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان، در مراسم آیین برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم که شامگاه 9 آبان در  مسجد جامع زاهدان برگزار شد، افزود: کرسی‌های تلاوت قرآن با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و همچنین اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در تمام شهرها و شهرستان‌های استان همانند این مراسم، با حضور دو قاری مطرح برگزار می‌شود، افزود: در زاهدان به جزء مراسمی که در مسجد جامع برگزار شد، مراسم دیگری نیز با حضور قاریان ممتاز در مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) خیابان شهید برفی نیز برگزار می‌شود.

پورموسوی اضافه کرد: در هر مراسم یک مداح نیز به مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی در زمینه واقعه شاهچراغ(ع) و شهدای این حادثه تروریستی خواهد پرداخت.

وی با بیان اینکه این واقعه، غم و اندوه بسیار سنگینی را هم بر دل خانواده‌ شهدای حرم شاهچراغ(ع) بوجود آورد و هم باعث غم و اندوه ملت شهید پرور ایران اسلامی شد، گفت: از قوه قضائیه درخواست برخورد جدی با عاملان این اتفاقات را داریم.

انتهای پیام
captcha