زمینه‌سازی برای افزایش درک سیاسی از اولویت‌های بسیج دانشجویی باشد
کد خبر: 4095470
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
استاندار خراسان‌جنوبی:

زمینه‌سازی برای افزایش درک سیاسی از اولویت‌های بسیج دانشجویی باشد

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کرسی‌های آزاداندیشی با حضور افراد کاربلد باید در دانشگاه‌ها برگزار شود، گفت: مسئولان دانشگاه‌ها نباید از برگزاری کرسی آزاداندیشی بترسند، چراکه یکی از وظایف بسیج دانشجویی ایجاد زمینه درک سیاسی است.

دیدار استاندار خراسان‌جنوبی با تشکل های دانشجوییبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، شب گذشته، هفتم آبان با حضور در ناحیه بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی و بازدید از این مرکز، در نشست با دانشجویان ضمن تسلیت شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) شیراز، اظهار کرد: اغتشاشات اخیر در ایران نشان می‌دهد که دشمن در تمام پروژه‌ها و برنامه‌های خود علیه جمهوری اسلامی ایران به بن بست رسیده و چاره‌ای جز این اقدامات برای ضربه زدن به نظام ندارد.

وی با بیان اینکه حمایت از اغتشاشگران به‌صورت علنی و توسط مقامات رسمی غربی صورت می‌گیرد، افزود: چنین حوادثی نشان از عجز و ناتوانی دشمنان در مقابله با جمهوری اسلامی ایران و عصبانیت آن‌ها از پیشرفت‌های کشور دارد.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به آشوبگری‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران و ایجاد جنگ روانی برای بر هم زدن امنیت کشور، تصریح کرد: چنین اقداماتی در اوایل دهه ۶۰ نیز در کشور وجود داشت اما با این تفاوت که آن زمان جمعیت بیشتری نسبت به امروز از آن اقدامات حمایت می‌کردند، اما امروز ملت بصیر ایران اسلامی، صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

قناعت با اشاره به اینکه اغتشاشات اخیر نشان می‌دهد که دشمن یک جنگ ترکیبی را علیه کشور به راه انداخته است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در آن فضای سخت روی پای خود ایستاد و اموراتش پیش رفت و انقلاب با اقتدار هر چه بیشتر به روند رو به رشد خود ادامه داد.

وی با بیان اینکه دلیل اصلی این اتفاقات پیشرفت‌های روزافزون و قدرت ایران است، تصریح کرد: دشمن در جنگ شناختی و ادراکی تصویر و درک مورد نظر خود از یک واقعه را به مردم القا می‌کند.

قناعت با تأکید بر اینکه غربی‌ها امروز به فروپاشی و اضمحلال رسیدند، افزود: آمریکا همیشه وقتی اتفاقاتی در کشور می‌افتاد با واسطه از آن اتفاقات حمایت می‌کرد؛ اما امروز مسئولان آمریکایی به میدان آمدند و از اغتشاشات و داعش به‌صورت علنی حمایت می‌کنند و رسوایی جهانی را برای خود رقم می‌زنند، چراکه اقتصاد آنها در حال فروپاشی است و مجبور به دست و پا زدن برای ماندن هستند.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه آمریکا در ۱۰ سال آینده به چند ایالت تبدیل خواهد شد، بیان کرد: امروز گرانی و آنفولانزا در آمریکا بیداد می‌کند، اما هیچ کس حرفی از مشکلات غربی‌ها نمی‌زند، چراکه امپراطوری رسانه در اختیار آنهاست.

قناعت با اشاره به اوضاع نامناسب انگلستان و تغییر پنج دولت در این مدت، افزود: کشوری که هنوز حکومت آنها سلطنتی انجام می‌شود امروز برای ایران حرف از دموکراسی می‌زند؛ امروز ایران در حال تبدیل شدن به یک ابرقدرت است.

کرسی‌های آزاداندیشی با حضور افراد کاربلد در دانشگاه‌ها برگزار شود

وی با تأکید بر اینکه نشانه‌های این امر را می‌توان در افزایش فروش نفت، صادرات واکسن کرونا، افزایش صادرات غیر نفتی، عضویت ایران در معاهده شانگهای و ثبات اعتبار پول ملی مشاهده کرد، گفت: اگر این اقتدار و اقتصاد ایران پایدار شود برای کشورهای منطقه هزینه خواهد داشت؛ لذا اینها تمام توان خود را برای ضربه زدن به ایران گذاشته‌اند.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: در هیچ نقطه دنیا مرسوم نیست که قانون اساسی و نوع حکومت خود را به رفراندم بگذارند و این موضوع در تاریخ هیچ کشوری در دنیا پیدا نمی‌شود، اما جمهوری اسلامی ایران این کار را انجام داده است و قانون اساسی و نوع حکومت خود را به رفراندم گذاشته است.

وی با بیان اینکه کرسی‌های آزاداندیشی با حضور افراد کاربلد باید در دانشگاه‌ها برگزار شود، یادآور شد: مسئولان دانشگاه‌ها نباید از برگزاری کرسی آزاداندیشی بترسند، چراکه یکی از وظایف بسیج دانشجویی ایجاد زمینه درک سیاسی است.

قناعت با بیان اینکه غرب زن را با نگاه بردگی و کالا می‌بیند، اما در جمهوری اسلامی ایران، آزادی برای زنان ایجاد شده است، گفت: دشمن قصد دارد ایران را به شش قسمت تبدیل کند چون تنها کشوری است که با اتحاد شیعه و سنی جلوی زیاده‌خواهی آمریکا ایستاده است.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برخی از کشورها علیه ایران بسیج شده‌اند و این نشان از عظمت جمهوری اسلامی ایران است، افزود: در مورد موضوع عدم همکاری برخی از مسئولان با تشکل‌های دانشجویی و به‌ویژه بسیج دانشجویی، باید مسئولان همکاری لازم را داشته باشند.

در این جلسه، استاندار خراسان‌جنوبی حدود چهار ساعت به دغدغه‌های دانشجویان گوش فراداد.

انتهای پیام
captcha