ضرورت تصویرسازی درست از خراسان‌جنوبی با تلاش مضاعف رسانه‌ها
کد خبر: 4094314
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
مدیرکل ارشاد خراسان‌جنوبی تأکید کرد

ضرورت تصویرسازی درست از خراسان‌جنوبی با تلاش مضاعف رسانه‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تاکنون تصویر کامل و مناسبی از خراسان‌جنوبی در سطح ملی ارائه نشده است، گفت: اقدامات بسیاری در رسانه‌های مختلف برای معرفی استان صورت گرفته که کافی نیست و باید برای معرفی استان در ابعاد مختلف در سطح ملی بیشتر کار شود.

علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، دوم آبان‌ماه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان با بیان اینکه پدر علم ارتباطات ایران، فرزند خراسان‌جنوبی است، اظهار کرد: جشنواره ملی رسانه باید در خراسان‌جنوبی برگزار شود، لذا در حال پیگیری این موضوع در ابعاد ملی هستیم تا بتوانیم جایزه ملی سواد رسانه‌ای با محوریت خراسان‌جنوبی و با هدف اهدای تندیس پرفسور معتمدنژاد در این استان برگزار شود.

وی با بیان اینکه تاکنون تصویر کامل و مناسبی از خراسان‌جنوبی در سطح ملی ارائه نشده است، افزود: اقدامات بسیاری در رسانه‌های مختلف برای معرفی استان صورت گرفته که کافی نیست و باید برای معرفی استان در ابعاد مختلف در سطح ملی بیشتر کار شود.

فرخنده با بیان اینکه برنامه ثبت روز زعفران در تقویم ملی کشور را در دستور کار داریم، افزود: باید در حوزه تصویرسازی از خراسان‌جنوبی به‌گونه‌ای اقدام شود که نگاه مسئولان و مدیران بالادستی در مرکز، در اختصاص اعتبارات به استان نیز تغییر کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی از راه‌اندازی خانه خلاق فرهنگ، هنر و رسانه در خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: با ایجاد این ظرفیت، نخبگان رسانه‌ای استان به خلق آثار ماندگار و همراه با ابتکار در حوزه رسانه همت می‌گمارند.

محمود مقامی، مدیر روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی نیز با اشاره به در پیش بودن 13 آبان‌ماه، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار کرد: در راستای تبیین اهداف شوم دشمنان علیه نظام در اغتشاشات اخیر، حوزه هنری تیم جشنواره عمار را فعال کند و نهضت مردمی اکران این مستندها در سطح مساجد و مدارس و محل‌های اجتماع مردمی راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌ بالای استان در حوزه فعالان فضای مجازی و رسانه‌ای برای تولید محتوای فاخر ادامه داد: باید از این ظرفیت در راستای تبیین دستاوردهای انقلاب و همچنین مقابله به جنگ رسانه‌های دشمن استفاده کرد.

مقامی یادآور شد: دستگاه‌های دولتی استان از اعتبارات بند «چ» ماده (۳۷) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مبنی بر تکلیف دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری به هزینه‌کرد یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود با سازمان صدا‌وسیما برای تولید برنامه برای فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی، برای تولید محتوا در حوزه استکبارستیزی و تبیین دستاوردهای انقلاب استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha