پیچیدگی آسیب‌های اجتماعی چند برابر شده است
کد خبر: 4093756
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

پیچیدگی آسیب‌های اجتماعی چند برابر شده است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه نوع آسیب‌های اجتماعی با توجه به علم روز تغییر می‌کند، گفت: امروز پیچیدگی آسیب‌ها چند برابر شده است بنابراین برای پیشگیری از آسیب‌ها نیازمند ابزاری جدید و متناسب هستیم.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس عصر دیروز، 30 مهرماه در دیدار با معاون قضایی دادگستری فارس خواستار همکاری گسترده دستگاه‌های مختلف با آموزش و پرورش شد و گفت: هرچه دستگاه‌ها پیوند بیشتری با آموزش و پرورش داشته باشند، آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه کمتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه نوع آسیب‌های اجتماعی با توجه به علم روز تغییر می‌کند، افزود: امروز پیچیدگی آسیب‌ها چند برابر شده است بنابراین برای پیشگیری از آسیب‌ها نیازمند ابزاری جدید و متناسب هستیم.

عسکری به حوادث و اغتشاشات اخیر نیز اشاره کرد و گفت: امروز در سطح جامعه تلنگری زده شد و نقش آموزش و پرورش را مشهود ساخت هر چند این حوادث همچون میکروبی ضعیف شده بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه سخنان خود به ایجاد تشکل یاوران صلح در مدرسه با همکاری قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: آستانه تحمل جامعه و همچنین دانش‌آموزان پایین آمده است لذا باید در این زمینه برنامه‌ای سه ساله را تدوین و اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای با دادگستری استان فارس منعقد می‌شود و خانواده و دانش‌آموز و معلم به عنوان اضلاع سه گانه تربیت تحت پوشش آموزش‌ها قرار خواهند گرفت.

عسکری بر بهره‌مندی بیشتر از معلمان در شوراهای حل اختلاف تأکید و عنوان کرد: با قوه قضائیه همکاری خواهیم کرد و تلاش خواهیم کرد برنامه‌هایی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: این تفاهم‌نامه باید با ادبیات آموزش و پرورش متناسب‌سازی شود و چارچوب تفاهم‌نامه متناسب با نیاز جامعه و با اولویت دانش‎‌آموزان تدوین شود.

وی در پایان تعطیلی مدارس و عدم اجرای برنامه‌های تربیتی را یکی از عوامل مهم ناهنجاری‌های حادث شده بر شمرد و بر نقش مهم آموزش و پرورش بر آرامش و امنیت جامعه تاکید کرد.

انتهای پیام
captcha