آغاز رزمایش نظامی رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان
کد خبر: 4093252
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸

آغاز رزمایش نظامی رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز رزمایش نظامی در مناظق شمالی سرزمین اشغالی خبر داد.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی امروز (پنج شنبه) از آغاز رزمایش نظامی یک هفته‌ای در نزدیکی مرزهای لبنان خبر داد.

به نوشته وبگاه مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که این رزمایش در پنج شنبه هفته آتی پایان خواهد یافت و ساکنان نگران صداهای انفجار در منطقه نباشند.

ارتش صهیونیستی همچنین ادعا کرده است که این رزمایش از پیش برنامه‌ریزی شده بود و تصمیم جدیدی نیست.

برگزاری این مانور نظامی در حالی است که صهیونیست‌ها از روز سه شنبه مانور مشابهی در جنوب سرزمین اشغالی در صحرای نقب و منطقه «وادی عربه» و حومه شهر «ایلات» را آغاز کرده‌اند که امروز به پایان رسید.

مانور امروز در مرزهای لبنان در شرایطی برگزار می‌شود که محافل مخالف کابینه «یائیر لاپید» از اینکه او در مواجه با تهدیدات حزب‌الله لبنان مجبور شده است به توافق ترسیم مرزهای آبی با لبنان تن دهد، بسیار خشمگین هستند و به نظر می‌رسد این مانور در راستای کاهش انتقادات از کابینه تل آویو انجام شده است.

همزمان شرایط امنیتی در کرانه باختری نیز برای صهیونیست‌ها بحرانی است و در این راستا شب گذشته (چهارشنبه شب)، نظامیان صهیونیست پس از نزدیک به ده روز تعقیب و گریز عامل عملیات شعفاط که به کشته شدن یک نظامی صهیونیست و زخمی شدن یک نظامی دیگر، منجر شد، اعلام کردند که وی را در هنگام انجام عملیاتی جدید به شهادت رسانده‌اند.

انتهای پیام
captcha