۱۵ فیلم کوتاه قرآنی در سمنان تولید می‌شود
کد خبر: 4092898
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

۱۵ فیلم کوتاه قرآنی در سمنان تولید می‌شود

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از تولید ۱۵ فیلم کوتاه قرآنی با حمایت دفتر قرآن و عترت این اداره کل خبرداد.

۱۵ فیلم کوتاه قرآنی در سمنان تولید می‌شود

مجتبی نورمحمدی، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه انتقال مفاهیم اسلامی و قرآنی از طریق هنر بسیار تأثیرگذار است، گفت: در این راستا مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت ندای آسمان آصال با مدیریت سیدروح‌الله طاهری و حمایت دفتر قرآن و عترت این اداره کل اقدام به 15 فیلم در قالب سلسله فیلم‌های کوتاه با عنوان «پاکان بسیارند» کرده است.

وی با اشاره به تولید فیلم کوتاه «احمدآقا» به عنوان پیش فیلم توسط این مؤسسه متذکر شد: احمدآقا اولین فیلم از سری تولیدات فیلم کوتاه با موضوع آموزه‌های قرآنی در سمنان است.

نورمحمدی با اشاره به اینکه سلسله فیلم‌های کوتاه پاکان بسیارند با رویکرد آموزه‌های دینی، قرآنی و سبک زندگی اسلامی تهیه و تولید می‌شود متذکر شد: در حوزه تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی بسترها و عرصه‌های مختلفی برای فعالیت وجود دارد که همه آنها یک هدف اصلی را دنبال می‌کند و آن گفتمان‌سازی فرهنگ قرآنی با استفاده از   ابزار‌ های هنری و رسانه‌ای است.

نورمحمدی اظهار کرد: با اشاره به توافق صورت گرفته با انجمن سینمای جوانان استان و در راستای حمایت از تولید این فیلمها با مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت ندای آسمان آصال فیلمبرداری از فیلمها بعد از اتمام متن‌نویسی آغاز خواهد شد.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره ارشاد سمنان بر افزایش تهدیدهای فرهنگی و اجتماعی به ویژه بر بنیان‌های خانواده تأکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ قرآنی در بین خانواده‌ها و نشان دادن الگوهای مناسب قرآنی می‌تواند راهکار مناسب باشد.

به گفته وی این فيلم توانسته جايگاه خود را در جامعه پيدا کند که در این راستا بهره‌مندی از ابزار هنر به ويژه تصوير می‌تواند از نظر انتقال مفاهيم فرهنگی و دينی تأثير بيشتری روی جوانان بگذارد.

انتهای پیام
captcha